خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۳۶۷۶

کالابرگ همان کوپن است؟

کالابرگ همان کوپن است؟

با کالابرگ بخشی از هزینه یک کالا که یارانه به آن تعلق گرفته را خود فرد باید بپردازد و بخشی دیگر بصورت مستقیم از محل پرداخت یارانه به حساب فروشنده واریز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که مردم یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می‌دهند گفت: با کالابرگ بخشی از هزینه یک کالا که یارانه به آن تعلق گرفته را خود فرد باید بپردازد و بخشی دیگر بصورت مستقیم از محل پرداخت یارانه به حساب فروشنده واریز می‌شود.

به نقل از اقتصادآنلاین ، رییس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت یارانه گفت: قانون می گوید که یارانه به صورت کالابرگ باشد اما نظرسنجی‌ها می‌گویند که مردم دوست دارند یارانه نقدی به آنها پرداخت شود. اما عقل اقتصادی حکم می‌کند برای بعضی از دهک‌ها بهتر است یارانه به بعضی کالاهای اساسی تعلق گیرد.

وی افزود: کالابرگ به معنای تعلق یارانه به کالاها به جای افراد است. یعنی با کالابرگ بخشی از هزینه یک کالا که یارانه به آن تعلق گرفته را خود فرد باید بپردازد و بخشی دیگر بصورت مستقیم از محل پرداخت یارانه به حساب فروشنده واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس طبق این خبر با این طرح کالابرگ یعنی به فرض مثال اگر در ماه دوتا روغن یه لیتری به صورت کالابرگ به یه نفر تخصیص بدن باید بخشی از پول این روغن ها رو خود فرد بدهد. حالا اگه یکی پیر هست یا بیمار و ازکارافتاده و در توانش نیست پول بخشی از این کالا را بدهد عملا سهمیه یارانه کالابرگش می‌سوزد و اینجوری این طرح کالابرگ همانند سهمیه بنزین به نفع ثروتمندان و کسانی هست که پول دارند و استفاده میکنن. پس عدالت این است!!! باز که داره به ضرر فقرا و به نفع ثروتمندان تمام می‌شود.

  • ناشناس

    دولت‌چرابامردم‌لج‌بازی‌میکنی؟
    اقای‌نمایندگان‌مجلس‌ملت‌پول‌نقدمیخواهد
    نه‌کالابرگ؟
    یعنی‌کل‌نظم‌مردم‌رابه‌هم‌نزنین؟؟؟
    مابدبخت‌شدیم؟

  • ناشناس

    سلام لطفا پیگیری کنید دائم میگن معوقات اردیبهشت و خرداد پرداخت شد. ولی من تیر ماه واریز شد بعد در مرداد هم 2 بار واریزی داشتم مربوط به مرداد و خرداد ولی اردیبهشت هنوز در حسابم هست و غیرقابل برداشت.

  • ناشناس

    نمیخایم فقط نقدی قرض و قسط داریم

  • ناشناس

    لطفا یارانه اردیبهشت کسانی که اعتراضشان قبول شده و جزو یارانه بگیران قرار گرفتن را آزاد و قابل برداشت کنید نزدیک به پنج ماه شد

  • ناشناس

    با سلام یارانه اردیبهشت و که مسدود بود برای کسانی که اعتراض شون قبول شده بود و جزو یارانه بگیران قرار گرفته بودن وبرای من آزاد کردن ممنون از دولت محترم ممنون از سایت خوب تجارت نیوز ممنون از رئیس جمهور ودولت مردمی

  • ناشناس

    کالا برگ را میشه فروخت پول کرد؟

  • ناشناس

    کالا برگ نمیخاییم حداقل با این پول میتونیم قسط و کرایه خونه بدیم خیلی گرفتاریم تو رو خدا اینقد زندگی رو سخت نکنید برای مردم ۴ تا بچه دارم

  • عبدالله

    سلام علیکم. کالابرگ چند اشکال اساسی دارد: فقط شامل اجناس خاص میشود و همانها تکرار میشود و زیاد می‌آید؛ بعضیهاش هم به مزاج همه نمی‌سازد. بدتر اینکه فروشگاه زنجیره‌ای فقط در شهرهای متوسط و بزرگ هست؛ حال آنکه اکثر قریب به اتفاق مستضعفین در روستاها و نقاط شهری کوچک ساکنند؛ در شهرهای بزرگ هم همۀ مشمولین نزدیک فروشگاه کذائی نیستند؛ صرف نمیکند برای چند قلم کالا متحمل هزینه شوند. حق بسیاری از بیماران و افراد مسن نیز ضایع میشود. لذا باز داستان کوپن‌فروشی شروع میشود و در نتیجه، کالابرگ همان یارانۀ نقدی با اعمال شاقه است. مائیم و قانونگذاری سواره که از پیاده خبر نداره. و السلام

  • ناشناس

    متاسفم براتون واقعا اصلا مردم درک نمیکین