فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۳۹۶۳

بررسی بودجه ۱۴۰۲/ میزان تسهیلات فرزندآوری تعیین شد

بررسی بودجه 1402/ میزان تسهیلات فرزندآوری تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز هم به بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ پرداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی درباره بررسی بودجه 1402 را در ادامه بخوانید.

میزان تسهیلات فرزندآوری تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات فرزند آوری را برای فرزند اول ۳۰ میلیون، برای فرزند دوم ۶۰ میلیون، برای فرزند سوم ۹۰ میلیون و برای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون و برای فرزند پنجم به بعد ۱۵۰ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۶ را به تصویب رساندند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف به ثبت‌نام افراد متقاضی جدید دریافت یارانه شد

نمایندگان مردم در مجلس در بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه کردند.

پذیرش سهام عدالت برای ضمانت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند تا متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بتوانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ب) تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ بانک مرکزی مکلف است با استفاده از سامانه های اطلاعاتی خود و دریافت اطلاعات از بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی میزان و تعداد تسهیلات پرداختی و افراد در صف دریافت آن را به صورت فصلی و به تفکیک هر یک از اجزای بند (الف) این تبصره بر تارنمای خود برای عموم منتشر نموده و گزارش مذکور را به کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

جرایم عوارض نوسازی تهران تا سال ۱۴۰۰ بخشیده شد

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: امسال برای اولین بار در کشور تمام جرایم عوارض نوسازی از سال ۴۸ تا ۱۴۰۰ بخشیده شد یعنی اگر کسی همان جریمه را پرداخت کند بدهی آن تسویه شده و نباید جرایمش را پرداخت کند.

افراد از سه دهک پایین درآمدی، رایگان بیمه می‌شوند

نمایندگان مجلس سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کردند تا در فروردین‌ماه هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

میزان وام مسکن برای خانواده‌های دارای 3 فرزند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند را ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۳ بند الف تبصره ۱۶ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

«۳- تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (موضوع ماده(۶۹) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال است.»

میزان وام ازدواج برای سال آینده چقدر است؟

مجلس شورای اسلامی امروز میزان وام ازدواج برای سال آینده را که به زوج‌های جوان تعلق می‌گیرد اعلام کرد.

مجلس مصوب کرد که تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ باشد ۱۸۰ میلیون تومان باشد.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با جزء یک بند (الف) تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.