خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۹۰۸۴

رئیس کل بانک مرکزی:

لزوم نظارت بر دریافت وام‌های نجومی کارمندان بانک/ پرداخت تسهیلات ازدواج در ۱۰ روز

لزوم نظارت بر دریافت وام‌های نجومی کارمندان بانک/ پرداخت تسهیلات ازدواج در 10 روز

رئیس کل بانک مرکزی امروز در مصاحبه‌ای توضیحات جدیدی درباره دریافت وام‌های نجومی توسط کارمندان بانک‌ها ارائه کرد. فرزین گفت: وام ازدواج باید در 10 روز برای متقاضیان واریز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بانک مرکزی با تشریح اقدامات این مجموعه برای تسهیل و تسریع پرداخت وام ازدواج در سال جاری گفت: گزارش پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک مرکزی برای اطلاع افکارعمومی منتشر خواهد شد.

فرزین در پاسخ به برخی گزارش‌های منتشره درباره پرداخت وام‌های چند میلیاردی به کارمندان بانک‌ها توضیح داد: کارمندان بانک‌ها باید بر اساس آیین‌نامه مصوب سال گذشته ابلاغی دولت به بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی تسهیلات بگیرند و این پرداخت‌ها نیز نیازمند تأیید دو نفر در دولت، یعنی رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی است.

وی در عین حال تصریح کرد: بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات به کارکنان خود آیین‌نامه‌ای نداشتند اما امسال در قانون مصوب شده که آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان، هم برای بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی توسط بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شود و این اقدام در بانک مرکزی اعمال شد و امسال بانک‌های خصوصی هم تابع آیین نامه قرار گرفتند.

رئیس کل بانک مرکزی این نکته را هم خاطر نشان کرد که بر خلاف کارمندان دستگاه‌های اجرایی که می توانند از چند بانک وام بگیرند، کارمندان بانک مرکزی از هیچ مرجعی جز بانک مرکزی اجازه ندارند وام بگیرند و در واقع برای آنها در این زمینه محدودیت قرار داده شده است.

فرزین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا بانک مرکزی درباره اینکه جمع وام بانکی کارمندانش چه میزان بوده گزارشی ارائه نکرده است، اعلام کرد: گزارش پرداخت وام به کارکنان بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

وی درباره گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: به دلیل صادرات خوب غیرنفتی مشکل خاصی در تأمین ارز نداریم. اگر چه تحریم‌ها ممکن است ما را با تأخیر در کار مواجه کند اما برنامه‌های ما در این زمینه با قوت ادامه دارد و امیدواریم شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

افزایش تسهیلات پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی اقدامات جدید بانک‌ها برای تسهیل و تسریع پرداخت وام ازدواج را تشریح کرد.

محمدرضا فرزین روز سه‌شنبه در حاشیه نشست پاسخگویی اعضای دولت به تماس‌های اقشار مختلف در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، از افزایش ناظران در بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات خبر داد و به خبرنگاران گفت: بر اساس صدور دستورالعمل مجدد بانک مرکزی، تعداد ناظران را افزایش دادیم و در بخشنامه هم آمده است بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارند و اگر بانکی مرتکب تخلف شد، برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیل در پرداخت وام ازدواج گفت: وام ازدواج در دو ماهه اول امسال با تأخیر پرداخت شد. به همین دلیل در انجام وظایف نظارتی خود به موضوع ورود کرده و پرداخت را تسهیل کردیم که این روند ادامه دارد تا در باقی ماه‌های سال وام ازدواج به موقع پرداخت شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.