کد مطلب: ۸۳۸۶۱۴

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سازوکار اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم توسط بانک مرکزی مشخص شد

سازوکار اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم توسط بانک مرکزی مشخص شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق، درباره چگونگی نحوه نظارت بانک مرکزی بر عملیات بانک‌ها و سازوکار کنترل نرخ تورم از سوی بانک مرکزی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست عصر روز یکشنبه 25 تیرماه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات این کمیسیون اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به مواد پیشنهادی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، مواد 9 و 10 این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مواد 9 و 10 لایحه به موضوع اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم اشاره داشت، گفت: موادی که مورد تصویب کمیسیون تلفیق قرار گرفت ناظر بر نحوه نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بود. همچنین در این مواد مشخص شد که بانک مرکزی باید چگونه گزارش و اطلاعات لازم را در این بخش دریافت کند.

منظور تاکید کرد: همچنین پیرو مصوبات کمیسیون، درباره چگونگی نحوه نظارت بانک مرکزی بر عملیات بانک‌ها و همچنین گروه بانک‌ها تصمیم‌گیری شد. طبیعتاً یک بانک در زیرمجموعه خود شرکت‌هایی دارد و ما اگر می‌خواهیم سلامت نظام بانکی را بررسی کنیم، باید بانک‌ را با مجموع شرکت‌های آن، مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور تاکید کرد: همچنین در جلسه عصر دیروز، موضوع انتظام بخشی به صندوق‌های قرض‌الحسنه و نظارت بر این صندوق‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره بررسی مواد مربوط به سیاست‌های پولی در جلسه فوق بیان کرد: در این بخش مشخص شد که بانک مرکزی چگونه می خواهد نرخ تورم و پایه پولی را به صورت سالیانه کنترل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: همچنین در این جلسه موضوع چگونگی وصول بدهی های دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان حقیقی ها خارج میشوند بعد حقوقیها هم شرکت را تعطیل می کنند این برنامه شماها ست