کد مطلب: ۸۳۹۰۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احکام جدید بازنشستگان کشوری صادر شد

احکام جدید بازنشستگان کشوری صادر شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری می‌گوید قرار است قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که تورم امان جامعه کارگری و بازنشستگان را بریده و سال‌هاست که مرثیه صندوق‌های بازنشستگی خوانده شده است، این گروه‌های کم‌درآمد جامعه دست از تلاش برنمی‌دارند. یک روز کارگران امضای خود را پای کارزار ترمیم مزد می‌دهند و روزی دیگر بازنشستگان خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود می‌شوند تا دخل‌شان به خرج‌شان بخورد.

اما آخرین خبرها از وضعیت حقوق بازنشستگان چیست؟ چندی پیش رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفته بود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیونی که او در آن عضو است، به تصویب رسیده و منتظر است که روانه صحن علنی شود. هرچند حالا این نگرانی برای بازنشستگان بخش کارگری ایجاد شده که آیا همسان‌سازی شامل حال آنها خواهد شد و رفاه از دست رفته خود را تا حدودی به دست می‌آورند یا خیر.

حالا اخیرا مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفته که قرار است قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرا شود.

مشکلات صندوق بازنشستگی میراث 6 دهه است

آنطور که ایرنا از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارش داده مشکلات و دغدغه‌های این صندوق میراث شش دهه است. نعمت‌ا… ترکی می‌گوید: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

وی با اشاره به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرده که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع در نظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

زمان متناسب‌سازی حقوق حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال 1402، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرا شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده و امید می‌رود تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد پرداخت شود.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، با آغاز طرح جدید از مرداد امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.