کد مطلب: ۸۴۳۳۲۶

درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

درآمدهای مالیاتی سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: درآمدهای مالیاتی از ابتدای تیرماه سال 1402 نسبت به پارسال رشد ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجتبی امیری گفت: از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی، بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم با ۹۰ درصد تحقق نسبت به قانون بودجه امسال و ۵۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌ بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود، بیان کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری تأکید کرد: ۴۱ هزار میلیارد تومان سهم مالیات بر درآمدها وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۹ درصدی را به همراه داشت.

درآمد حاصل از مالیات کالاها و خدمات وصل شد؟

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر ثروت ۱۰ هزار میلیارد تومان وصول شد، بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵ هزار میلیارد تومان بوده است، رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: ۸۳ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالاها و خدمات با ۸۲ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل نسبت به کل مالیات‌های وصولی هشت درصد است گفت: امسال ۱۶ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان مالیات از مشاغل وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی گفت: مالیات‌های مستقیم با ۶۲ درصد سهم در کل درآمدهای مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.