کد مطلب: ۸۵۱۱۹۰

طرح کالابرگ الکترونیک اصلاح می‌شود

طرح کالابرگ الکترونیک اصلاح می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترمیم طرح کالابرگ الکترونیکی، و ارائه طرح جدیدی که موجب افزایش اقبال عمومی شود خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صولت مرتضوی، وزیر کار، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که باید به سفره مردم توجه کنیم و یکی از سیاست‌های کلان دولت هم این است که در رابطه با سفره دهک‌های کم‌برخوردار و کم‌درآمد جامعه تمهیداتی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح کالابرگ‌ الکترونیکی را از جمله این تمهیدات برشمرد و گفت: کالابرگ الکترونیکی یک الزام و تکلیف قانونی است که برعهده وزارت کار گذاشته شده و بسترهای اجرای این طرح فراهم شده است.

مرتضوی افزود: فعلا یک مرحله اجرای طرح را شروع کردیم و اینطور نیست که استقبال نشده باشد بلکه با استقبال خوبی مواجه شده منتها در گام نخست آن استقبالی که مورد انتظار بود هنوز محقق نشده است.

وی گفت: هم اکنون طرح ترمیم شده و طرح جدیدی ارائه شده و به تصویب و تایید رسیده است که اقبال عمومی را نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی افزایش خواهد داد.

چه کالاهایی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند؟

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی همه خانوارهای دهک های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

براساس این طرح، اگر سرپرست یک خانوار مشمول از ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافتی به ازای هر نفر، ۲۰۰ هزار تومان را صرف خرید ۱۱ کالای مشخص شده از فروشگاه های مجهز به سامانه طراحی شده برای این طرح کند، به طور خودکار ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر به یارانه وی افزوده خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر یک خانوار دو نفره که ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کند، ۴۰۰ هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید این اقلام کند، یارانه این خانوار دونفره به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان افزایش می یابد. این طرح فعلا برای 3 دهک اجرا می شود.

یکی از مزایای این طرح ثبات قیمت این کالاها برای مصرف کننده مشمول طرح در طول سال است زیرا در این طرح اگر یک فرد مشمول طرح این 11 قلم کالا را از فروشگاه های متصل به سامانه طرح خریداری کند، به اندازه حجم تعیین شده، در طول سال بهای ثابتی را پرداخت خواهد کرد.

با این توضیح که اگر خانوار یک نفره در طول یک ماه یک کیلو تخم مرغ خریداری کند، تا پایان سال بابت این یک کیلو 42 هزار تومان پرداخت خواهد کرد و قیمت این کالا تا پایان سال ثابت خواهد ماند.

اگر قیمت تخم مرغ تا پایان سال 20 درصد افزایش یابد، باز هم یک نفر مشمول طرح می تواند در هر ماه یک کیلو تخم مرغ به همان قیمت ثابت 42 هزار تومان خریداری کند. با این حال باید دید منظور وزیر کار از اصلاح این طرح چیست و قرار است چه تغییراتی رخ دهد؟

کالاهای مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.