کد مطلب: ۸۶۶۰۱۴

دستمزد کارگران افزایش می‌یابد؟ / ترمیم معیشت کارگران در دستور کار شورای عالی کار

دستمزد کارگران افزایش می‌یابد؟ / ترمیم معیشت کارگران در دستور کار شورای عالی کار

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد .

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی با اشاره به اینکه هفته آینده شورای عالی کار با محوریت تقویب معیشت کارگران تشکیل جلسه می دهد گفت: ما به دنبال این هستیم که با مستندات دولت را متوجه کاهش قدرت خرید کارگران کنیم. تلاش داریم با حمایت های غیر نقدی از جمله کالابرگ الکترونیک و تأمین سفره خانوار کارگری کمک به معیشت کنیم.

دولت باید از کارگران حمایت کند

ابوی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه و توجه به معیشت درخواست کارگران بوده است افزود: دولت با اجرای طرح کالابرگ تلاش خود را می‌کند تا در طرح کالابرگ موفق عمل کند و قیمت‌ها کنترل شود. اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی‌کند و تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری لازم است. بنابراین ضرورت دارد دولت هر گونه که می‌تواند کارگران را حمایت کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در صورتی‌که در میانه سال بحث ترمیم مزد صورت گیرد, اختلاف نظرهای شرکای اجتماعی برای مذاکرات مزدی سال آینده کاهش می یابد و کارگران و کارفرمایان با چالش کمتری به مذاکره مزد سال بعد می پردازند.

ابوی درپاسخ به اینکه آیا درباره حقوق و دستمزد در جلسه قبلی شورای‌عالی کار صحبتی شد گفت:نمایندگان کارگری به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای برای بررسی دستمزد و کاهش قدرت خرید کارگران هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات در قیمت کالاهای اساسی, نمایندگان کارگری پیگیر بررسی این مسئله با حضور مسئولان هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.