کد مطلب: ۸۶۶۲۹۹

تکذیب دستمزد کلان برای اعضای هیئت مولدسازی

تکذیب دستمزد کلان برای اعضای هیئت مولدسازی

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخیرا از دستمزدهای نجومی اعضای هیئت مولدسازی خبر داده اما رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی این موضوع را تکذیب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مالک رحمتی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، گفته‌‌های احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد دستمزدهای نجومی اعضای هیئت مولدسازی را تکذیب کرد.

توکلی که رئیس هیئت‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت هم هست، روز گذشته در نامه‌ای خطاب به سران سه قوه، اعضای هیئت عالی مولدسازی، هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه‌ هفتم توسعه‌ در مجلس، و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به لطمات و خطرات سنگین طرح مولدسازی هشدار داد.

او در بخشی از این نامه به دستمزد اعضای 7 نفره هیئت مولدسازی اشاره کرده و آن را تا ۵درصد از منابع حاصل از فروش اعلام کرده است. بر این اساس، هیئت مولدسازی طبق قانون می‌تواند برای خود و امربران، از مجموع ۱۰۸هزار میلیارد تومان حاصل از زمین‌فروشی در این طرح، که در بودجه امسال مصوب شده است، تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق‌الزحمه تعیین کند. حتی در صورتی که اعضای هیئت ۹۰ درصد این حق‌الزحمه را به امربران بدهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را بردارند، به هر یک از ۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای شرکت در ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق‌الزحمه پرداخت می‌شود (اسکان‌نیوز).

تکذیب حق‌الزحمه 5 درصدی

اما مالک رحمتی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی این بخش از نامه را تکذیب کرده و گفته است: تخصیص حق‌الزحمه برای ۷ عضو محترم هیئت عالی مولدسازی از جمله سران عالی رتبه قوای سه گانه از محل منابع حاصله نه تنها از پایه و اساس کذب بوده و صحت ندارد بلکه در آینده نیز وجود نخواهد داشت و اعضای هیات عالی هیچ حق‌الزحمه ای بابت مولدسازی دریافت نمی‌کنند.

او اجرای مصوبه مولدسازی دارایی های راکد و پروژه های نیمه تمام دولت را اقدامی کارشناسی دانسته است که در جلسه سران قوا در دستور کار مجریان و اعضای هیئت عالی مولدسازی قرار گرفت.

رحمتی درباره طرح برخی ادعاها مبنی بر تخصیص حق‌الزحمه نجومی و شائبه کارمزد چند میلیارد تومانی از محل منابع فروش دارایی‌ها به اعضای هیئت مولدسازی، پاسخ داد: این ادعای خلاف واقع که اخیراً در نامه سرگشاده یکی از دلسوزان اما بر اساس فرضیات ذهنی منتشر شد و توسط تعدادی از مخالفان دولت بازنشر شده نباید به ابزاری برای عده‌ای خاص به منظور ایجاد بدگمانی به مقامات عالی رتبه نظام و ارکان سه قوه و همچنین شفافیت صریح قانون در آیین نامه اصلاحی مصوبه مولدسازی دارایی ها در نزد عموم مردم شود.

به گفته این مقام مسئول، مصونیت اعضای هیات عالی نیز در آیین نامه اصلاحی اجرایی مولدسازی در راستای اجرای تکالیف عنوان شده در مصوبه و در چارچوب آن است اما قصور و تقصیر در مصوبه مولدسازی و تخلفات و جرایم عمومی اعضای هیئت عالی و حتی مجریان آن در صورت احراز سوء نیت نفع شخصی یا گروهی و یا ضربه زدن به بیت المال و همچنین عدم رعایت احکام و ضوابط مصوبه و آیین نامه از سوی آنها، مشمول این مصونیت نخواهد بود (ایرنا).

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح مولدسازی از ابتدای تصویب نگرانی‌ها و انتقاداتی در پی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.