کد مطلب: ۸۶۸۷۸۰

شناسایی سلبریتی‌های فضای مجازی برای پرداخت مالیات / هنرمندان معافیت مالیاتی ندارند

شناسایی سلبریتی‌های فضای مجازی برای پرداخت مالیات / هنرمندان معافیت مالیاتی ندارند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از 550 نفر از صاحبان درآمدهای کلان از پلتفرم‌های فضای مجازی و سلبریتی‌ها شناسایی شده و از آنها مالیات گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سازمان امور مالیاتی فرق نمی‌کند که چه کسی صاحب درآمد باشد و ما تأکید داریم با توجه به افزایش درآمد نفتی و لزوم کاهش اتکای بودجه به نفت و همچنین افزایش درآمد مالیاتی، باید صاحبان درآمدهای کلان از طرق مختلف شناسایی و درآمد مشمول مالیات آنها شناسایی و مالیات واقعی گرفته شود.

وی گفت: البته در شناسایی صاحبان درآمدهای کلان ممکن است آسیب‌هایی هم وجود داشته باشد و برخی ملاحظات باید رعایت شود تا فشاری به دهک‌های پایین جامعه وارد نشود، اما تأکید بر این است که به سمت وصول مالیات بر اساس داده‌های متقن از صاحبان درآمد بالا حرکت کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته تأکید بر اخذ مالیات از افراد صاحبان درآمد بالا بود، اما آنها شناسایی نمی‌شدند و بنابراین مالیاتی هم وصول نمی‌شد، اما از دو سال اخیر تأکید سازمان مالیاتی و دولت بر این است کسانی که درآمد بالایی دارند و تاکنون شناسایی نشده‌اند از محل اطلاعات حساب‌های بانکی آنها که مشکوک به حساب‌های تجاری هستند و افراد با درآمد بالا مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها و کاربران فضای مجازی کاربرمحور مانند اینستاگرام که اگر درآمد بالایی داشته باشند، باید شناسایی و مالیات از آنها گرفته شود.

اخذ مالیات از درآمدهای نجومی

موحدی بکنظر تأکید کرد: برخی افراد درآمد نجومی دارند و باید تأکید کنیم که درآمد آنها شناسایی و از آنها مالیات واقعی گرفته شود و تاکنون بیش از 550 بلاگر و اینفلوئنسر و صاحب درآمد بالا شناسایی شده‌اند. برای برخی از آنها طبق اطلاعات قبلی برگه تشخیص مالیات صادر شده بود، اما با اطلاعات جدیدتر برای برخی از این افراد حتی برگه متمم تشخیص مالیاتی هم صادر شد، چون اطلاعات کامل از خرید و فروش‌‌ها و حساب‌های بانکی آنها و درآمد تبلیغاتی به دست آمد.

وی در مورد مالیات فوتبالیست‌ها گفت: ادارات مالیاتی که اطلاعات قراردادهای بازیکنان فوتبال در آنها رسیدگی می‌شود و بازیکنان لیگ‌های برتر فوتبال باید بدهی مالیاتی نداشته باشند و برگه مفاصا حساب مالیاتی ارائه کنند تا کارت بازیگری برای آنها صادر شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات هنرمندان نیز گفت: طبق بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم فقط آن بخش از فعالیت‌های هنری که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، معاف از مالیات بوده اما بقیه هنرمندان اگر درآمدی دارند مشمول مالیات می‌شوند.

موحدی بکنظر اظهار داشت: در بودجه امسال، معافیتی برای مالیات هنرمندان وجود ندارد.

به گفته وی؛ درآمدهای هنری مانند سایر مشاغل مشمول مالیات می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.