کد مطلب: ۸۷۵۱۲۴

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مشخص شد

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: شنبه، پایان مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدتقی پاکدامن با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه دوره دوم (فصل تابستان) امسال پانزدهم مهرماه است، گفت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی مکلف به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات و عوارض متعلق حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان هر دوره (فصل) هستند.

او ادامه داد: مودیان مالیات بر ارزش افزوده با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند(باشگاه خبرنگاران جوان).

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده، یکی از انواع مالیات غیرمستقیم و منابع درآمد دولت‌ها است. فرمول مالیات ارزش افزوده، بر اساس ارزش افزوده ایجاد شده در مراحل مختلف تولید یک کالا یا ارائه خدمت، تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به عهده مصرف کننده نهایی است.

بر اساس آخرین قوانین مالیاتی سال 1402، محاسبه ارزش افزوده با استفاده از خوداظهاری مالیاتی در سامانه ارزش افزوده انجام می‌گردد. مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، 15 روز بعد از پایان هر فصل تعیین شده است که گاهی مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی تمدید می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.