کد مطلب: ۸۸۱۵۷۶

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد:

ضربه به اقتصاد کشور با بی‌ثباتی در عرصه برنامه‌ریزی و مقررات

ضربه به اقتصاد کشور با بی‌ثباتی در عرصه برنامه‌ریزی و مقررات

به گفته رئیس قوه قضائیه، بی‌ثباتی در برنامه‌ریزی و قوانین و مقررات باعث می‌شود تا فعالان عرصه اقتصادی دست از کار بکشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین همایش امنیت اقتصادی که به همت پلیس امنیت اقتصادی فراجا برگزار شد گفت: تجار پیش از آنکه دست به تجارت بزنند منافع و مصالح خود را می‌سنجند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و همه آنها که در امر داد و ستد و تولید و تجارت نقش دارند همه ریسک‌ها و سختی‌ها و مزایا و معایب کار خود را پیش‌بینی می‌کنند و بعد دست به انجام آن می‌زنند. اژهای گفت: اما چنانچه این افراد نتواند پیش‌بینی کنند که قانون و بخشنامه‌ها و شرایط واردات و صادرات و اخذ مجوزها که امروز در کشور جاری و ساری است آیا سال آینده در همین زمان هم پا برجاست یا خیر آن موقع دست از ریسک می‌کشند.

وی افزود: ما در دستگاه‌های نظارتی نباید مانعی برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم. فرض کنید تشخیص دادیم که در یک فعالیت اقتصادی اختلالی وجود دارد. باید این فرد دعوت شود و در خصوص تخلفش با او صحبت کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه‌های نظارتی باید این فرد را دعوت کنند و از او توضیح بخواهند و اگر احیاناً غفلتی هم کرده است باید به او نصیحت کرد و هشدار داد. وی افزود: باید پرسید این رویه بهتر است یا بیاییم و یک چنبره اطلاعاتی روی او و زندگی‌اش بزنیم و بگردیم تا یک تخلفی از وی پیدا کنیم. محسنی‌اژه‌ای گفت: به نظر می‌رسد باید در روش‌ها و منش‌های خودمان یک تجدید نظر داشته باشیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.