کد مطلب: ۸۹۱۰۵۹

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب شد/ مصوبه جدید درمورد پرداخت مستمری بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب شد/  مصوبه جدید درمورد پرداخت مستمری بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند که در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند، به نحوی که در پایان سال سوم نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

این متناسب سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

مستمری بازنشستگان بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی برقرار می‌شود

نمایندگان مجلس شورایی در جلسه نوبت صبح روز چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم جمهوری اسلامی ایران با تصویب ماده الحاقی ۲۰ به این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ماده الحاقی۲۰- برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.