کد مطلب: ۸۹۱۰۹۳

تعرفه برق و گاز در بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

تعرفه برق و گاز در بودجه 1403 مشخص شد

​در بودجه سال ۱۴۰۳ هر واحد مسکونی برای گاز و برق باید به ترتیب ۴۰۰۰ ریال و ۳۰۰۰ ریال بپردازند، این عدد برای واحدهای تجاری ۳۰ هزار ریال است.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ به استناد ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ چهار هزار (۴.۰۰۰) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ سه هزار (۳.۰۰۰) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۳۰ هزار (۳۰.۰۰۰) ریال اخذ و به عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

برای مشترکان روستایی مبالغ فوق الذکر معادل ۵۰ درصد است و مشترکان فاقد انشعاب گاز از پرداخت معافند وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۳۹۴/۸/۱۰ به میزان ۱۰ درصد (۱۰٪) مبلغ برق مصرفی در سقف 89 هزار میلیارد (۸۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود، مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز از شمول حکم این جزء معافند. سی و پنج درصد از این منابع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و جابجایی تیر برق در معابر روستایی و 65 درصد مابقی برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدیدپذیر با اولویت، روستایی، عشایری خانوارهای کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد تا براساس مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت کامل به مصرف برسد.

تعرفه گاز مصرفی تاسیسات گردشگری و صنایع دستی، آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها مشابه تعرفه خدمات است و تعرفه برق موارد موضوع این بند در مناطقی که فاقد گاز هستند، برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق درنظر گرفته می‌شود.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.