کد مطلب: ۸۹۲۰۶۵

وزیر اقتصاد:

به تداوم ثبات قیمت ها تا پایان سال امیدواریم

به تداوم ثبات قیمت ها تا پایان سال امیدواریم

وزیر اقتصاد گفت: اقدامات خوبی در کنترل نقدینگی و کاهش ناترازی بانک‌ها صورت گرفته که منجر به کاهش تورم شده و امیدواریم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید احسان خاندوزی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم روز حسابدار اظهار کرد: در بخش تورم می‌بینیم که شتاب و سرعت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هم در بخش کسری بودجه و هم در بخش بانکی کشور که بانک‌های ناتراز تعیین تکلیف شوند تا به مهار تورم کمک شود این دو اتفاق تقریبا مطابق هدفی که تعیین شده در نقدینگی و شبکه بانکی در حال رخ دادن است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم نسبت به سال گذشته را داشته باشیم.

خاندوزی درباره موضوع اتصال حساب شرکت‌ها به حساب خزانه گفت: به جز برخی شرکت‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که هنوز به دلیل اینکه به کارکنان و کادر درمان تسهیلات داده‌اند و باید تا پایان دوره تسهیلات اقساط برگردد، اقدامات سایر شرکت ها انجام شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین در سخنرانی خود در همایش روز حسابدار بیان کرد: هر قدر سیاست‌گذاران را از خدمات حرفه حسابداری مطلع کنیم حتما سیاست‌گذاران طلب همکاری بیشتری از این حرفه می‌کنند و اعتماد بیشتری به گزارش‌های حسابداران خواهند داشت. در عین حال اصلاحاتی در درون خود حرفه صورت گیرد که هر دو اقدام به طور همزمان انجام شود.

خاندوزی با بیان این‌که وزارت اقتصاد برای کمک به اثربخشی بیشتر زنجیره گردش مالی کمک خواهد کرد، اظهار کرد: ما برای  اتخاذ تصمیمات درست و ارائه تصویرهای واقعی و سیاست‌های به‌هنگام در حرفه حسابداری و حسابرسی آماده‌ایم.

وی تصریح کرد: سازمان بورس و سازمان امور مالیاتی باید اعتماد کافی و وافی به سندی که توسط حسابداران تولید می‌شود داشته باشند تا دیگر نیازی به حسابرسی مالی نباشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان این‌که حرفه حسابداری از مشکل رقابت‌های مخرب رنج می‌برد، گفت: مصادیق نرخ‌شکنی حتما چند برابر آن چیزی است که ما مطلع هستیم و این مسائل باید گام به گام در حرفه حسابداری حل و فصل شود.

خاندوزی موضوع تنوع بخشی به خدمات در بخش حسابرسی را در افزایش درآمد موثر دانست و گفت: نظام انگیزشی و تنبیهی باید به کار گرفته شود تا اثربخشی حرفه افزایش یابد.

وی با تاکید بر همکاری جامعه حسابداری با دولت به منظور تدوین قوانین و ارتقای این حرفه اظهار کرد: من نمی‌بینم کسی در این بخش تلاش چندانی انجام دهد و ما از این بخش غافل بوده‌ایم.

مشکل ناترازی موسسات مالی

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره مشکل ناترازی موسسات مالی بیان کرد: در دوره جدید، رئیس‌جمهور گفتند به جد سراغ موسسات ناتراز بروید و با آنها برخورد کنید. ما در وزارت اقتصاد تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. تصویری که از بیرون در این خصوص دیده می‌شود این است که ضربه‌ای به سرمایه‌های کشور وارد شده در حالی که همه این مسائل قابل پیش‌بینی بود.

خاندوزی تاکید کرد: جامعه این تصور را دارد که موسسات مالی ناتراز باعث شده‌اند تا از جیب مردم و جیب دولت اموالی به نفع برخی افراد سرازیر شود. ما باید این مساله را تشریح کنیم موسسه‌ای که به لحاظ مالی دچار مشکلات شده مساله دارایی مالی و مساله دارایی نقدی آن به نحوی جداگانه حل شود.

به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزارت اقتصاد در راستای ایجاد شفافیت مالی تا پایان سال نهایت کوشش و تلاش خود را انجام می‌دهد تا ۲۰۰۰ صورت مالی که تا امروز افشا نمی‌شد را افشا کنیم. این اهتمام با وجود گلایه‌ها و فشارهایی پیش می‌رود ولی ما محکم ایستاده‌ایم که هر هزینه‌ای را بپردازیم.

وی ایجاد شفافیت مالی، دانش پایه شدن و فناورانه شدن حسابداری و حسابرسی را لازم دانست و گفت: لایحه‌ای برای حرفه حسابداری آماده کرده‌ایم که از دوستان‌مان در این حرفه درخواست می‌کنیم تا پایان دی‌ماه در قالب نشست‌هایی که با دولت برگزار می‌کنند ما را در اصلاح آیین‌نامه کمک کند.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.