کد مطلب: ۹۰۷۷۰۸

قائم مقام خانه صمت: باید تلاش شود اثر تولید و کار بر تشدید تغییرات اقلیمی به حداقل برسد

 قائم مقام خانه صمت: باید تلاش شود اثر تولید و کار بر تشدید تغییرات اقلیمی به حداقل برسد

قایم مقام خانه صمت گفت: مشکل این است که مناسبتی و سالانه با موضوع ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار برخورد می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

آرمان خالقی (قائم مقام خانه صنعت معدن تجارت ایران) در این نشست مجازی اظهار کرد: ما به بسیاری از نکات بهداشتی و ایمنی در حوزه کار دقت نمی‌کنیم. بسیاری می‌دانند چه موانعی در سال‌های گذشته برای توسعه بهداشت حرفه‌ای وجود دارد. اما مشکل ما این است که ما تنها به صورت مناسبتی و سالانه با بهداشت حرفه‌ای و ایمنی برخورد می‌کنیم. درصورتی که ارتباط ما صاحب نظران در این حوزه باید پیوسته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت اتاق بازرگانی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی نیز خوب است که باید استفاده شود. ما در بین تشکل‌های کارفرمایی به منظور حل مشکلات فی مابین یک شورای راهبردی مشترک بین هر پنج تشکل‌ کارفرمایی داشته باشیم و به اعلام نظر برسیم.

خالقی تاکید کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار درباره تحولات اقلیمی تدافعی است. ما می‌دانیم که گرم شدن زمین و فرسایش خاک و آلودگی به خاطر مداخلات بشر است. لذا همه ما در تخریب محیط زیست و تحقق تحولات اقلیمی مسئولیت داریم. رویکرد انفعالی این است که از این مشکلات فرار کنیم. اما باید بگوییم که ما به عنوان کارفرما، دولت و کارگر باید تلاش کنیم که آسیب به محیط زیست و تشدید عوامل بروز تحولات اقلیمی را به حداقل برسانیم.

این فعال کارفرمایی تصریح کرد: باید واحدها را برای تغییرات اقلیمی آماده کرد. در ایران ما نیازمند مراقبت دربرابر خشکسالی و فرونشست زمین و خالی شدن زمین از سفره‌های آبی هستیم. برای مسائلی مثل این و دیگر مباحث مشابه کارفرمایان باید متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای یا حداقل مشاورین را بکار بگیرند.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.