کد مطلب: ۹۰۸۵۲۶

نگرانی بابت خدشه به اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین دستمزد کارگران

نگرانی بابت خدشه به اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین دستمزد کارگران

احمد نادری گفت: ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است و بسیاری از مقاوله‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان را (از جمله در اصل سه جانبه‌گرایی) پذیرفته و به آن پیوسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد نادری (نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) با انتقاد از ارسال لایحه قانون کار توسط دولت به مجلس و طرح موضوع تعیین مزد کارگران توسط مجلس به جای شورای عالی کار، نسبت به این اقدام دولت موضع‌گیری کرد. 

وی در رابطه با طرح جایگزینی مجلس به جای شورای عالی کار در تعیین مزد، اظهار کرد: هیچ تضمینی نباید اصل سه جانبه گرایی را در تعیین مزد مخدوش کند. 

این نماینده مردم تهران افزود: ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است و بسیاری از مقاوله‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان را (از جمله در اصل سه جانبه‌گرایی) پذیرفته و به آن پیوسته است. 

نادری اضافه کرد: نباید مقرراتی وضع کنیم که روح و جان سه‌جانبه گرایی را نقض کند. دولت و مجلس باید بستری فراهم کنند که نمایندگان کارگر و کارفرما با آرامش بتوانند براساس مستندات و واقعیات اقتصادی دور هم بنشینند و در رابطه با مزد تصمیم گیری کنند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تصریح کرد: استراتژی فریز یا سرکوب دستمزدها در زمانی که تورم تشدید شده است، بسیار خطرناک بوده و عواقب اجتماعی سنگینی دارد. ضمن اینکه این اقدام خود به فریز و رکود تولید دامن می‌زند.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.