خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۰۷۲

اظهار نگرانی کارگران معدنِ زغال سنگ گلندرود از احتمال تغییر پیمانکار

اظهار نگرانی کارگران معدنِ زغال سنگ گلندرود از احتمال تغییر پیمانکار

شماری از کارگران بومی شاغل در معدنِ زغال سنگ گلندرود استان مازندران مخالفت خود را با واگذاری دوباره این واحد معدنی به پیمانکار جدید اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از کارگران معدنِ زغال سنگ گلندرود استان مازندران به خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا شائبه واگذاری مسئولیت معدنِ زغال سنگ گلندرود به یک پیمانکار جدید قوت گرفته و کارگران بومی این واحد معدنی نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی خود اعلام کرده‌اند.

این کارگر افزود: زغال سنگ گلندرود استان مازندران که از آذر ماه ۱۴۰۰ تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری فعالیت دارد، قرار است به یک پیمانکار جدید واگذار شود بنابراین ما کارگران برای پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف شغلی خود خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم  با شرکت تهیه و تولید هستیم.

این کارگر با بیان اینکه کارگران با این تصمیم مسئولان برای واگذاری دوباره معدن زغال سنگ گلندرود به پیمانکار جدید  به این دلیل مخالف هستند که امنیت شغلی آنها تضمین نمی‌شود، افزود: متاسفانه در طول سال‌ها تجربه ناموفقی که با پیمانکار قبلی همکاری داشته‌ایم، این شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: آذرماه سال ۱۴۰۰ علارغم همه مشکلات، با تصمیم مسئولان، این واحد معدنی بعد از سال‌ها به پیمانکار واگذار شد و ما کارگران با اعتماد به عملکرد وی تمام تلاش خود را برای افزایش تولید به کار گرفته‌ایم تا هم امنیت شغلی و هم معیشت‌مان تامین شود اما به یکباره با اخباری که اخیرا شنیده‌ایم امیدمان را از دست داده‌ایم. در رسیدگی به این موضوع مهم، از مسئولان درخواست داریم به مواضع کارگران بومی منطقه در ارتباط با تغییر دوباره پیمانکار اهمیت دهند تا اتفاقات دو سال گذشته تکرار نشود.

این کارگران بومی که تعداد آنها به حدودا ۲۰ نفر می‌رسد خواستار عقد قرارداد دائمی با شرکت تهیه و تولید برای تامین امنیت شغلی و معیشتی خود شدند.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.