فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۴۴۲

تحریم‌ های روسیه ده‌ ها نفت‌ کش را بیکار کرده است

تحریم‌ های روسیه ده‌ ها نفت‌ کش را بیکار کرده است

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های ردیابی کشتی‌ها گزارش داد که ده‌ها نفت‌کش که قبلا نفت خام روسیه را حمل می‌کردند، در حال حاضر پس از تحریم‌های غرب در سواحل روسیه، چین و ترکیه خالی و بیکار مانده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به داده‌های ردیابی کشتی‌ها گزارش داد که ده‌ها نفتکش که قبلا نفت خام روسیه را حمل می‌کردند، در حال حاضر پس از تحریم های غرب در سواحل روسیه، چین و ترکیه خالی و بیکار مانده‌اند.

برخی از این نفت‌کش‌ها که به 53 فروند می‌رسند، به دلیل نقض محدودیت سقف قیمت تعیین شده از سوی گروه 7 در صادرات نفت روسیه هدف قرار گرفتند، در حالی که برخی دیگر به دلیل تعلق به شرکت نفتکش دولتی روسیه "سوفکامفلوت" Sovcomflot هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، برخی از این نفت‌کش‌ها نیز به دلیل خطرات زیست محیطی مورد تحریم قرار گرفتند.

در ماه فوریه، ایالات متحده شرکت  سوفکامفلوت و بیش از دوازده کشتی وابسته به این شرکت دولتی را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

این داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً تمام نفت‌کش‌هایی که از ماه اکتبر به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، از آن زمان تاکنون قادر به حمل هیچ محموله‌ای نبوده‌اند.

گزارش شده است که تنها سه فروند از آنها بارگیری شده‌اند و متعاقباً فرستنده‌های ناوبری خود را خاموش کرده‌اند تا فعالیت‌های بعدی خود را پنهان کنند.

بلومبرگ تأکید کرد که نرخ‌های حمل‌ونقل که تا حدی به دلیل تحریم‌ها کاهش می‌یابد، ثابت می‌کند که این مجازات‌ها حرکت کشتی‌ها را مختل کرده است، اما نتوانسته است هزینه‌های روسیه را برای صادرات به‌طور محسوسی افزایش دهد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.