فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۷۴۴

واگذاری ۵ شرکت دولتی به ستاد اجرایی امام تکذیب شد

واگذاری 5 شرکت دولتی به ستاد اجرایی امام تکذیب شد

سازمان خصوصی‌ سازی با تکذیب ادعای واگذاری 5 شرکت دولتی به ستاد اجرایی امام درباره روند پذیرش در فرابورس، توضیحاتی اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان خصوصی سازی پیرو انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مبنی بر واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام، اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

بر همین اساس، تشکیل پرونده دو پالایشگاه پارسیان و جم که از ماه‌ها قبل شروع شده بود در مراحل پایانی عرضه از طریق فرابورس است. دو شرکت پالایشگاه آبادان و طراحی و ساختمان نفت نیز اخیرا، مرحله پذیرش را طی کرده و فرایند تشکیل پرونده دو شرکت در فرابورس آغاز شده است.

شرکت کشت و صنعت مغان هم پس از واگذاری به خریدار به علت پاره‌ای مشکلات، قرارداد در سال ۹۹ از طریق هیات داوری ابطال شد و فرایند حسابرسی ویژه در حال اجرا است. بطور همزمان فرایند پذیرش از طریق فرابورس آغاز شده و پس از آن فرایند قیمت گذاری و نهایتا عرضه از طریق فرابورس اجرا خواهد شد.

بنابریان واگذاری شرکت‌های فوق به ستاد اجرایی فرمان امام تکذیب می‌شود. سازمان خصوصی سازی ملزم به رعایت قوانین و مقررات در واگذاری‌ها است و اطمینان می‌دهد از این مسیر تخطی نخواهد کرد.

منبع : بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.