خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۰۰

بیشترین سهم اشتغال در کشور مربوط به این بخش است

بیشترین سهم اشتغال در کشور مربوط به این بخش است

شواهد آماری اعلام شده توسط مرکز آمار حاکی از آن است بیشترین سهم اشتغال در کشور مربوط به گروه خدمات است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بهار امسال شاغلین گروه خدمات 52.4 درصد از کل اشتغال کشور را تشکیل داده‌اند. به عبارت دیگر از هر 100 شاغل حدود 52 نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

از نظر سهم از اشتغال، پس از خدمات، به ترتیب صنعت و کشاورزی قرار گرفته‌ است. همچنین در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته سهم بخش‌های صنعت و کشاورزی از اشتغال کاهش داشته و تنها سهم بخش خدمات با افزایش روبرو شده است.

 با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به هر فرد فقط یک بار امکان پذیر خواهد بود.

علاوه بر اینکه سهم بخش کشاورزی از اشتغال کل کاهش یافته، تعداد جمعیت شاغل در این بخش هم پایین‌تر آمده است. با توجه به افزایش سهم بخش خدمات از جمعیت شاغل، می‌توان گفت نیروی کار از بخش کشاورزی به بخش خدمات کوچ کرده است.

تولید ناخالص داخلی کشور از سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تشکیل می‌شود، از همین رو جمعیت شاغل ایران در یکی از این سه بخش مشغول به کار هستند. سهم بخش‌ها از اشتغال به معنی نسبت جمعیت شاغل در هر بخش به کل شاغلین کشور است. همچنین به دلیل ماهیت فصلی بازار کار ، مقایسه‌ها و تحلیل‌ها براساس فصل‌های یکسان انجام می‌شود.

سهم+بخش+های+مختلف+اقتصاد+از+اشتغال+

کل تعداد شاغلین اقتصاد ایران در بهار امسال 24 میلیون و 745 هزار نفر بوده که از این تعداد بیش از نصفشان در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

به گزارش مرکز آمار در بهار امسال سهم بخش خدمات از کل جمعیت شاغل کشور افزایش داشته است. به بیان دقیق‌تر سهم این بخش با 1.1 واحد درصد افزایش نسبت به بهار سال گذشته به 52.4 درصد رسیده که این رقم بیشترین سهم از اشتغال نسبت به صنعت و کشاورزی محسوب می‌شود.

برخلاف خدمات، سهم بخش‌های صنعت و کشاورزی از اشتغال با کاهش مواجه شده است. بخش صنعت که در بهار سال گذشته 33.1 درصد از کل شاغلین کشور را در اختیار داشته در فصل ابتدایی امسال 33 درصد از کل جمعیت شاغل کشور را تشکیل داده که نشان از 0.1 واحد درصد کاهش در سهم اشتغال بخش صنعت است. به عبارت دیگر تولید کشور در بهار امسال نسبت به بهار گذشته وضعیت مطلوبی نداشته است.

همچینین با وجود اینکه تصور می‌شد به دلیل بارندگی‌های اخیر بخش کشاورزی با رونق روبرو شود اما گزارش مرکز آمار نشان ‌می‌دهد که سهم کشاورزی از اشتغال کاهش داشته است. به طوری که سهم این بخش از 15.5 درصد در بهار سال گذشته به 14.5 درصد در بهار امسال کاهش یافته که نشان از وضعیت نامناسب بخش کشاورزی است.

 

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.