فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۷۹۱

دریافت وام‌ چقدر در دهک‌بندی‌ تأثیر‌ دارد؟​

دریافت وام‌ چقدر در دهک‌بندی‌ تأثیر‌ دارد؟​

هنوز شائبه های فراوانی بر سر چگونگی دهک بندی اقشار مختلف جامعه وجود دارد. یکی از این شائبه ها شیوه محاسبه تراکنش های بانکی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این خصوص برخی از شهروندان مدعی اند به واسطه شرایط شغلی‌شان، گردش حساب‌های بالایی داشته و دارند و شاید همین موضوع موجب شده تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارشان در دهک‌بندی بالایی قرار بگیرند.

تاثیر دریافت وام‌ در دهک‌بندی

دریافت وام باعث نمی‌شود تا دهک یک خانوار افزایش پیدا کند دریافت وام‌های ازدواج، مسکن و… نه‌تنها دهک خانوار را تغییر نمی‌دهد؛ حتی ممکن است صدک خانوار را نیز تغییر ندهد.

اصولا در وسع‌سنجی و دهک‌بندی خانوار، بیش از ۱۶ فاکتور و متغیر مؤثر هستند.

فاکتورهایی مانند؛ تراکنش‌های مالی و بانکی، حقوق، خودرو و همچنین متغیرهای غیراقتصادی مثل ساختار خانواده، وجود معلولیت یا بیماری‌های صعب‌العلاج یا زنان سرپرست خانواده و…

دسترسی به وضعیت دهک بندی

با سامانه «حمایت» شهروندان می‌توانند با کمک شماره همراه و کد ملی خود به آن وارد شوند و هم از وضعیت دهک خود آگاه شوند و هم اگر مستنداتی برای دهک‌بندی جدید دارند، در آنجا بارگذاری کنند تا بررسی شود.

دقیقا. ممکن است فردی افزایش حقوق داشته باشد یا ماشینی داشته که فروخته باشد یا ملکی را خریده یا فروخته باشد. همه اینها در تعیین دهک جدید وی مؤثر است.

تراکنش‌های مالی و گردش حساب و باقی‌مانده حساب را از بانک مرکزی می‌گیریم. یا آمار خریدوفروش خودرو را از راهنمایی و رانندگی می‌گیریم… به هر حال منابع ما کاملا رسمی و مورد وثوق هستند.

منبع : بنکر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.