فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۶۳

سامانه سخت و زیان آور قطع است؛ کارگران حضوری مراجعه کنند​

سامانه سخت و زیان آور قطع است؛ کارگران حضوری مراجعه کنند​

کارشناس روابط کار می گوید: با توجه به قطعی سامانه سخت و زیان آور، کارگران می توانند به هیأت رسیدگی به تخلفات وزارت کار یا اداره ارزیابی عملکرد وزارت کار مراجعه کنند و مدارک را به صورت دستی ارائه دهند.

به گزارش تجارت نیوز،

خرداد ماه سال جاری بود که احمد رضا پرنده,‌ مدیرکل بازرسی کار خطاب به رئیس مرکز فضای اطلاعات و امنیت فضای مجازی، از قطعی سامانه مشاغل سخت و زیان آور به مدت 10 روز خبر داد وگفت: این موضوع باعث اعتراض بسیاری از مراجعه کنندگان و کارگران شده بود.

کارهای سخت و زیان آور به کارهایی هستند که دارای دو ویژگی سخت بودن و زیان آورد بودن هستند. جسم و روح انسانی طوری آفریده شده که در یک محدوده خاصی از شرایط توانایی کار بهینه را دارد.

کارهای سخت و زیان آور در قانون کار

کارهای سخت و زیان آور موضوع ماده 52قانون کار که با محوریت کاهش ساعات کار است که مقرر کرده در کارهای سخت و زیان آور ساعات کار نباید از 36ساعت درهفته تجاوز نماید درحالی که در کارهای عادی ساعات کار 44ساعت در هفته است.

اما قطعی این سامانه حدود چند ماه ادامه دار شده است و  همچنان زمان برطرف شدن مشکل مشخص نیست. گویا قرار هم نیست کسی پاسخگو باشد.

مصطفی علیخانی، کارشناس روابط کار در این باره می گوید: چندین ماه سپری شده ولی کماکان امکان ثبت درخواست مشاغل سخت در سایت مقدور نیست. به صورت حضوری هم مراجعه کردیم اعلام کردند که حداقل یک ماه زمان می برد تا امکان ثبت درخواست در سایت فراهم شود. امکان ثبت درخواست فیزیکی نیز مقدور نیست و این یعنی بلاتکلیفی هزاران کارگر.

کارگران معتقدند که با قطعی سامانه کار ما به عقب افتاده است و واقعا نمی دانیم که باید چکار کنیم.

آرمین خوشوقتی، کارشناس منابع انسانی گفت: با توجه‌ به قطعی سامانه مشاغل سخت و زیان آور، کارگرانی که پرونده سختی کار دارند، می توانند به هیأت رسیدگی به تخلفات وزرات کار یا به اداره ارزیابی عملکرد وزارت کار در استان مربوطه مراجعه کنند.وزارت کار موظف است به صورت دستی مدارک را دریافت و رسیدگی کند.

با توجه‌ به قطعی سامانه مشاغل سخت و زیان آور، کارگرانی که پرونده سختی کار دارند، می توانند به هیأت رسیدگی به تخلفات وزرات کار  یا به اداره ارزیابی عملکرد وزارت کار در استان مربوطه مراجعه کنند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.