فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۴۵

مالیات سه گروه از مودیان تا شهریور ماه قطعی می شود

مالیات سه گروه از مودیان تا شهریور ماه قطعی می شود

بر اساس ابلاغیه رئیس کل سازمان امور مالیاتی قرار است تا مالیات سه گروه از مودیان تا شهریور ماه قطعی شود.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان امور مالیاتی به معاون فناوری‌های مالیاتی، با عنایت به سیاست‌های کلان سازمان امور مالیاتی کشور در جهت تسهیل فرآیندهای مالیاتی و رفع دغدغه‌های مودیان مالیاتی از حیث نحوه اقدام در خصوص صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی که بدون تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۱۴۰۲ مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را پذیرفته و با اظهارنامه پیش فرض را مطابق دستورالعمل سازمان متبوع تکمیل و ارسال نموده‌اند مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا اقدامات زیر انجام پذیرد:

۱. برای آن دسته از صاحبان مشاغلی که بدون تسلیم اظهارنامه مالیاتی مالیات مقطوع بارگذاری شده را پذیرفته و یا در اجرای تبصره مذکور مالیات مقطوع آنها صفر تعیین شده است معادل مالیات مقطوع تعیین شده، حداکثر تا پایان شهریور سال جاری برگ قطعی مالیات صادر و ابلاغ شود.

۲. برای آن دسته از صاحبان مشاغلی که فرم اظهار نامه پیش فرض را مطابق دستورالعمل مربوطه تکمیل و ارسال کرده‌اند گروه‌های دوم و سوم با فروش بالای ۱۸۰ میلیارد ریال برای پرونده‌های انفرادی و ۳۶۰ میلیارد ریال برای پرونده‌های مشارکتی معادل مالیات ابرازی حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری برگ قطعی مالیات صادر و ابلاغ شود.

۳. اظهارنامه مالیاتی تسلیمی در موعد مقرر قانونی سایر صاحبان مشاغل حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری با رعایت مقررات ماده ۹۷ قانون مذکور بررسی و اقدامات لازم برای رسیدگی و حسابرسی مالیاتی آنها توسط همکاران محترم مالیاتی فراهم شود.

مودیان مالیاتی

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.