فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۵۳۳

آخرین وضعیت شناسایی مودیان مالیاتی تشریح شد

آخرین وضعیت شناسایی مودیان مالیاتی تشریح شد

رئیس مرکز بازرسی سازمان مالیات گفت: حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مودی مالیاتی از طریق دستگاه‌هایی که در اختیار داشته‌ایم و اطلاعات به دست آمده شناسایی شده‌اند که رشد خوبی داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

 شاهین مستوفی رئیس مرکز بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در سه سال گذشته ۵.۵ میلیون مودی جدید به واسطه بهره‌برداری از اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار گرفته است شناسایی شده‌اند گفت: در سال ۱۴۰۰ آمار مودیان شناسایی شده نزدیک به چهار میلیون نفر بود که این میزان در سال ۱۴۰۳ به حدود ۹ میلیون و۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

 وی با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایات، پیشنهادها و سوالات مالیاتی خود را از طریق سامانه ۱۵۲۶، مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کنند تا تخلفات در حوزه فرار مالیاتی از سوی سازمان مورد رسیدگی قرار گیرد، افزود: البته سازمان، صرف دریافت گزارشات مردمی فرد را متخلف اعلام نمی‌کند، بلکه از طریق واحدهای اجرایی که در سازمان امور مالیاتی تاسیس شده، بازدید میدانی انجام داده و راستی‌آزمایی می‌کند.

رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی در پایان تأکید کرد: سعی می‌کنیم بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان و اختیاراتی که قانون به ما داده است از روش‌های نوین برای شناسایی مودیان استفاده کنیم. در حال حاضر اقداماتی برای شناسایی همه فراریان مالیاتی و نه فقط پزشکان در دستور کار قرار دارد و تا انتهای سال خبرهای خوبی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.