فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۵۹۶

آغاز ثبت نام کارگران و واحدهای اقتصای در جشنواره امتنان

آغاز ثبت نام کارگران و واحدهای اقتصای در جشنواره امتنان

ثبت‌نام سی و ششمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه ، گروه‌های کار و واحدهای نمونه این استان آغاز شد و این افراد به رقابت در عرصه های صنعت، خدمات و کشاورزی دعوت می شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

بی تردید جامعه کارگری و کارفرمایی نقش موثر و ارزنده‌ای در پایداری و توسعه اقتصادی دارد. بر همین اساس یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هر سال برنامه‌ریزی و اجرا می شود، برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در سطح کشور و شناسایی و معرفی نخبگان این قشر پرتلاش به مردم و جامعه است.

همه ساله جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید همزمان با هفته کارگر برگزار می شود و هدف از برگزاری آن، ترویج و تقویت فرهنگ کار و معرفی نخبگان جامعه کارگری و کارفرمایی در سطح ملی و استانی است.

امسال نیز ثبت نام سی و ششمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور از آبان ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

این جشنواره در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار با رویکرد ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه، در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

کارگر نمونه، کارگر مشمول قانون کاری است که در یکی از بخش‌های اقتصادی صنعت، کشاورزی، یا خدمات مشغول به کار بوده و در فعالیت شغلی خود ابتکار، اختراع، خلاقیت یا نوآوری داشته و موجب ارتقای بهره‌وری در تولید یا خدمات کارگاه شده است.

گروه کار نمونه، به ۲ یا چند کارگر مشمول قانون کار گفته می‌شود که در یکی از بخش‌های اقتصادی صنعت، کشاورزی، یا خدمات مشغول به کار بوده و با مشارکت و هم‌ فکری یکدیگر دست به ابتکار، نوآوری و یا خلاقیت زده و نتیجه کار جمعی آن‌ها موجب ارتقای بهره‌وری در تولید یا خدمت شده است.

پس از پایان مهلت نام نویسی،کار ارزیابی و بازدید میدانی توسط کمیته های داوری آغاز شده و برگزیدگان جشنواره استانی مشخص می شوند.در نهایت برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید،فرصتی مناسب برای شناسایی خلاقیت ها و نوآوری های جامعه کار و تولید،تقویت فرهنگ کار از طریق معرفی نیروی کار برتر و برگزیدگان استانی در سطح ملی است.

 علاقمندان جهت ثبت نام در این رویداد می توانند به سامانه emtenan.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به بارگزاری مدارک و مستندات ثبت نام خود اقدام کنند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار