کد مطلب: ۵۴۵۶۰۸

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

من رئیس‌جمهور شوم، آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد/ لیست اموال زاکانی

من رئیس‌جمهور شوم، آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد/ لیست اموال زاکانی

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند، زیرا آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در برنامه تبادل که از شبکه اینترنتی آراء پخش شد، نظرات و برنامه‌های خود را مطرح کرد. گزیده‌های از این برنامه را در ادامه می‌خوانید.

- فضای انتخابات قطعا گرم خواهد شد و مشارکت قطعا بالا خواهد بود، نامزدها با ارائه راه‌حل‌های مناسب و بیان صدای حق مردم موجب خواهند شد، مردم امیدوار شوند و در صحنه حضور یابند.

-من رئیس کمیسیون ویژه برجام بودم، خروجی این کمیسیون در صحن قرائت شد که الان مو به مو پیشنهادات ما اتفاق افتاده است. معتقدم بسیار بهتر از این می‌توانست برجام مدیریت و این قرارداد بسته شود. همزمان با برجام، پرونده ۴۰۰ میلیون دلار و چهار زندانی و جاسوس آمریکایی که ما به ازای آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گرفتیم، ۲۸ زندانی ما آزاد شدند و از بلک لیست خارج شدند، بانک سپه نیز از بلک لیست خارج شد.

-برجام معامله‌ای حداقلی، معیوب و ناقص بود. قرار بود به واسطه برجام تحریم‌ها برداشته شود اما این سند بد نوشته شد و به واسطه چموشی ترامپ، تحریم‌ها برداشته نشد. در دوره بایدن هم تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و برداشته نمی‌شود.

- آمریکا علاقه‌مند است به برجام برگردد، التماس هم می‌کند، تا از مکانیسم ماشه استفاده کند و اصل حیات ما را نشانه برود، او علاقه‌مند است که طناب دار را به گردن ما بیاندازد. ترامپ هم همین راه را رفت اما صریحا اعلام کرد که فشار حداکثری بر روی ملت ایران شکست خورده است.

-ما برجام را اجرا کردیم، نوبت اروپایی‌ها است که به برجام عمل کنند، آمریکایی‌ها هم اگر می‌خواهند به برجام برگردند، می‌توانند، اما اول باید همه تحریم‌ها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم، بعد می‌توانند به برجام برگردند.

- بنده رئیس‌جمهور شوم آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند تحریم‌ها را بردارند، آمریکا نیازمند بازگشت به برجام است زیرا تمام سیاست‌های آمریکا در برخورد با ایران در تمام سطوحش شکست خورده است.

-باید آمریکا را منزوی کرد، باید در داخل ظرفیت تحریم‌پذیری را به حدی بالا ببریم که آنها ناامید شوند که ایران دیگر تحریم‌پذیر نیست.

-اساس حرکت من برداشتن موانع تولید در راستای جهش تولید است. می‌دانیم اگر کجا دست بگذاریم بخش عمده مشکلات صنعت و کشاورزی حل خواهد شد. اساس را در اقتصاد و مدیریت بر تولید گذاشته‌ایم.

- نمی‌گذاریم تیغ بانک بر گردن تولید باشد. با نظارت قوی اجازه این کار را نخواهیم داد، کاری که آقای همتی انجام نداد. الان هم می‌گوید صدای خاموش مردم هستم.

- دو واحد ۹۵ متری در خیابان ایران تهران داریم و همسرم یک‌خانه ۷۵ متری در پردیسان قم دارد، کل دارایی ما همین است و چیزی غیر از این ندارم، خودرو هم ندارم.

-درآمد هیات علمی به عنوان پزشک متخصص می‌گیرم؛ هیات علمی‌ها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می‌گیرند اما من میزان هزینه کرد برای زندگی‌ام یعنی ۴.۵ میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به خانمم می‌دهم البته هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر عهده من است. مابقی حقوق را صرف کار خیر و امور انقلابی می‌کنم.

-بنا ندارم تبلیغ پر هزینه کنم، پول هم داشتم هزینه نمی‌کردم؛ سال ۹۲ محضر رهبری رسیدم ایشان به بنده فرمودند کسی برای این فکرهایی که تو داری پولی نمی‌دهد از کجا پول می‌آوری؟ به ایشان گفتم که با خانمم و سه دخترم متعهد شدیم که خانه‌مان را برای تبلیغات بفروشیم که ایشان نهی کردند؛ رهبر انقلاب در خصوص تبلیغات در ۱۵ اردیبهشت ۹۲ چارچوب را فرمودند که بر اساس آن کارهایم را انجام می‌دهم بدین شکل که به مردم بگویم چه کارهایی می‌کنم و چه کارهایی نمی‌کنم، بر روی صداوسیما تمرکز کنم و نظرات را بیان کنم لذا تمام ظرفیت‌های انتخاباتی خود را بروی فضای مجازی و صداوسیما گذاشته‌ام.

-برخی‌ها می‌گویند که من یار کمکی آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی هستم. بیان این موضوع توهین به آیت‌الله رئیسی و من است و به این افراد توصیه می‌کنم که از حرف‌های خود توبه کنند. در مناظرات مشخص خواهد شد که کدام نامزدها کمکی هستند.

منبع: مهر و ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.