کد مطلب: ۵۴۷۵۸۵

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع رانت مفت بود

ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع رانت مفت بود

علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور روی طلا خوابیده اما دعواهای درون دولت نمی‌گذارد مشکلات حل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌هایی از سخنان وی را در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا در ادامه می‌خوانید.

-علت اینکه من حوزه اقتصاد و مدیریت را به عنوان فوریت دولتم انتخاب کردم این است که اقتصاد ما در حال حاضر مانند یک بیمار تصادفی است که باید به صورت فوری اقداماتی را برای پایدار کردن وضعیت آن و نجاتش انجام دهیم.

-کاری که در ابتدا خواهیم کرد این است که بندها را از پای تولید باز می‌کنیم و با مقررات‌زدایی و مجوزها زمینه رونق تولید را فراهم می‌کنیم. بر این اساس تشکیل تیم عملیاتی برای مقررات‌زدایی نخستین کاری خواهد بود که در این زمینه انجام می‌دهیم.

-ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع رانت مفت بود که دولت بدون کار کارشناسی به عده‌ای داد. در آن جلسه بین آقایان سیف رئیس کل بانک مرکزی و آقای روحانی اختلاف نظر پیش آمده بود که قیمت ارز ۳۷۰۰ تومان باشد یا ۴۷۰۰ تومان؟ این باعث دودستگی در جلسه شده و نمی‌توانستند به نتیجه برسند. در این میان یک نفر گفته بود آقایان پورابراهیمی و آل‌اسحاق که از جریان مقابل ما هستند یک جا گفته‌اند که نرخ ارز می‌تواند ۴۲۰۰ تومان باشد؛ حالا نه ۳۷۰۰ و نه ۴۷۰۰٫ رقم ۴۲۰۰ تومان را تصویب کنید و صلوات بفرستید! با این روش‌ها نمی‌توان مملکت را اداره کرد؛ کسی که عرضه ندارد و با کلی‌گویی حرف مفت می‌زند نباید به مردم قول بدهد.

-کشور ما بر روی طلا خوابیده و باید با مردم صادق باشیم؛ در حال حاضر میزان فروش نفت از طرق رسمی و غیررسمی بیش از یک‌میلیون بشکه در روز است و پول آن هم طی دو ماه به کشور برمی‌گردد اما دعواهای درون دولت نمی‌گذارد این پول برای حل مشکلات کشور مصرف شود. در همین رابطه سال گذشته آقای دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه‌ای در مجلس به ما گفت که بخشی از منابع حاصل از فروش نفت در اختیار وزارت نفت است و آقای زنگنه اجازه نمی‌دهد این منابع آزاد شود و در اختیار بودجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با توجه به همین مشکلات راه‌حل میان‌مدت اصلاح دولت از نظر ما، اصلاح ساختار بودجه و راه‌حل فوری و مقدم آن ایجاد انضباط مالی در دولت است و افق آینده ما نیز واگذاری اختیارات به مردم خواهد بود.

-پذیرش الزامات FATF مثل این است که از ما دعوت کنند که با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان بیندازیم.

- برجام یک پیکر نیمه‌جان و در آستانه فوت است. ما معتقدیم با مصوبه ۱۲ آذر سال قبل مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) می‌توان پیکر نیمه‌جان برجام را احیا کرد اما دولت اصرار دارد که با مذاکرات وین، آخرین داشته‌ها را حراج کند؛ اما دولت اقدام و اصلاح به دنبال آن است که با اجرای قانون مصوب مجلس، چکِ برجام را نقد کند.

منبع: فارس

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.