فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۴۳۱۶

آغاز رای‌گیری در سراسر کشور

آغاز رای‌گیری در سراسر کشور

با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه دقایقی پیش با حضور در حوزه انتخابیه مسجدجامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.

«سیامک ره پیک» رأی خود را به صندوق انداخت

سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

عارف پس از شرکت در انتخابات: منویات مردم باید از طریق صندوق‌های رأی دنبال شود

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (جمعه ۲۸ خردادماه) در حسینیه جماران پس از انداختن رأی خود در صندوق آرا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نظام ما، نظام جمهوری اسلامی است و بُعد جمهوریت نظام یعنی حضور مردم در انتخابات و انتخابات هم با صندوق رای محقق می شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات گفت: مردم صاحب انقلاب هستند و منویات مردم باید در چهارچوب قانون اساسی و از طریق صندوق های رای اجرایی شود. این بار بخش هایی از مردم بیش از گذشته از نهادهای نظارتی و اجرایی گله داشتند و احساس می‌شد بخش هایی از جامعه نمایندگان خود را در پای صندوق رای نمی‌بینند.

آغاز به کار رسمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رأی مستقر هستند.

شروع نشدن رأی‌گیری در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم اعلام فرمانداری یا نقص سیستم!

گزارش‌های دریافتی از خبرنگاران فارس در سطح شهر تهران و برخی شهرستان‌ها، حاکی است تا لحظه تنظیم و انتشار این خبر، هنوز در برخی حوزه‌ها رأی‌گیری آغاز نشده و مسئولان حوزه‌ها، دلیل این مشکل را عدم اعلام رسمی از سوی فرمانداری‌ها یا آماده نشدن سیستم‌های الکترونیک ثبت شماره ملی و … اعلام کرده‌اند!

رهبر معظم انقلاب دو روز پیش در سخنانی تاکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم به هنگام حضور در پای صندوق‌های رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

فرایند رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب ادامه خواهد داشت.

ناطق نوری در انتخابات شرکت کرد

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه ارشاد حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

شرکت محمدرضا عارف در انتخابات

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان با حضور در حسینیه جماران آراء خود را به صندوق انداخت.

حضوروزیر اطلاعات و دادستان کل کشور در ستاد انتخابات کشور

محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند.
سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد

براساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۷ صبح امروز۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

گفتنی است، در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهر‌علیزاده، رقابت بین سید ابراهیم رئیسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی در روز جمعه ۲۸ خرداد انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

این انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و وزیر کشور این اختیار را دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این زمان را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کند‌‌.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ تجارت‎‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.