کد مطلب: ۲۷۲۲۰۱

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

پیش‌بینی هفتگی بورس/آرامش پس از طوفان

پیش‌بینی هفتگی بورس/آرامش پس از طوفان

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته پایانی مهر ماه خنثی است و تک سهم‌هایی از گروه‌های بنیاد محور و ارزی پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه ، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته پایانی مهرماه خنثی است و تک سهم‌هایی از گروه‌های بنیاد محور و ارزی پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

28 mehr 97 1

مهر؛ ماه پرتلاطم بازار سرمایه

به گزارش تجارت ‌نیوز، مهر؛ ماه پرتلاطمی برای بازار سرمایه بود به‌طوری که در هفته اول مهرماه موضوعاتی چون ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش شدید قیمت دلار باعث شد که شاخص کل بورس از رقم 160 هزار واحد به 180 هزار واحد برسد، اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم مهرماه نزولی شد به این صورت که شاخص در سه روز ابتدایی هفته روند صعودی داشت، اما به دلیل سقوط قیمت دلار و سکه در بازار آزاد و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شاخص کل بورس ریزش تاریخی کرد و از کانال 195 هزار واحد در رقم 188 هزار واحد جای گرفت.

شاخص کل بورس همچنان روند نزولی خود را در هفته سوم مهر‌ ماه ادامه داد؛ به‌طوری که موضوعاتی چون افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، روند نزولی نرخ دلار در بازار آزاد و بازی سیاسی پیش از بررسی لایحه FATF باعث ریزش شاخص کل بورس در این هفته شد و شاخص را از قله 188 هزار واحدی به 181 هزار واحد رساند، اما روند شاخص کل بورس در هفته بعدی مهر ماه خنثی بود؛ به طوری که موضوعاتی چون هیجانات غیرطبیعی بورس، ایجاد مشکل در هسته معاملات و تعطیل‌شدن بازار، انتشار خبر تحریم گروه‌های بانکی و فولاد از سوی آمریکا، خرید مثبت حقوقی‌ها در آخرین روز جریان معاملاتی در این هفته باعث شد که شاخص از قله 181 هزار واحدی به 182 هزار واحد برسد.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بیانگر آن است که بازار در هفته پیش رو با ریزش یا رشد قابل توجهی مواجه نخواهد شد و روند بازار سرمایه در هفته چهارم مهر ماه خنثی خواهد بود.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته جاری خنثی خواهد بود و سهام و صنایع پیشرو گروه‌های بنیاد محور و ارزی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتشار گزارش‌های شش ماهه انتظار می‌رود که توجه بازار به دو دسته شرکت‌های بنیادی و غیر بنیادی تقسیم شود. بر این اساس نحوه گزارش‌های شرکت‌ها که منطبق بر انتظارات یا بالاتر یا پایین تر از انتظارات بازار باشد می‌تواند تعیین کننده جهت روند بازار شود.

همچنین محمد خبری‌زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار در هفته جاری خنثی خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنم که برخی تک سهم‌ها در گروه‌های بانک، پتروشیمی و فلزات می‌توانند سهام‌های پیشتاز باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار در هفته جاری در انتظار انتشار گزارش‌های ماهانه مهر ماه و گزارش‌های میان دوره‌ای است و در صورت اینکه گزارش‌ها مناسب باشد، شاهد رشد بازار خواهیم بود.

همچنین هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با توجه به گزارش‌های شش ماهه که هفته آینده بر روی کدال می‌آید بازار متعادل رو به بالا خواهد بود و شرکت‌های بنیادی به روند مثبت خود ادامه خواهند داد. صنایع پالایشی، معدنی، فولادی و پتروشیمی با توجه به نزدیکی به زمان انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها پیشتاز بازار هستند.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی فلزات، پتروشیمی
2 مجید ملکی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی پتروشیمی
3 مجید مویدی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی خودرو، لیزینگ، بانک، رایانه
4

هادی نصیری

مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پالایشی، معدنی، فولادی، پتروشیمی
5 سلمان نصیر‌زاده مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی گروه‌های بنیاد محور و ارزی
6 مهدی میرزایی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی _
7 مهدی رضایتی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی صنایع داخلی، اوره‌ای
8 محمد باقر خادمی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پتروشیمی، خودرویی
9 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل _
10 محمد خبری‌زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی بانکی، پتروشیمی، فلزات
11 حامد مددی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزاتی، معدنی، پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.