خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۸۲۶۳

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

چرا معامله‌گران به بورس امیدوارند؟

چرا معامله‌گران به بورس امیدوارند؟

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از بین جمعی از معامله‎‌گران و سهامداران نشان می‌دهد، بازار سهام بعد از پشت سر گذاشتن فصل مجامع که اغلب شاهد گزارش‌های مثبتی از شرکت‌ها بوده، تا پایان هفته روند مطلوبی خواهد داشت.

تجارت‌نیوز هر هفته دو پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام منتشر می‌کند.

یک گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و گزارشی دیگر شامل دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است. گزارش اول در اولین روز کاری هر هفته و گزارش دوم در دومین روز کاری هر هفته منتشر خواهد شد.

از نظر معامله‌گران بازار سرمایه، گزارش‌های بسیاری از شرکت‌ها هم نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نشان از عملکرد بهتر آنها دارد و سودهای محقق شده نشان از رشد قدرت سودسازی صنایع مختلف دارد.

به گفته تحلیلگران، به طور قطع تقاضا در سهم‌های خودروسازی و پالایشگاهی و پتروشیمی بهتر از سایر سهم‌های بازار خواهد بود.

از نگاه آنها، گزارش‌های سه ماهه شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی با توجه به رشد حجم فروش نسبت به سال گذشته و کنترل هزینه‌های خود، امید تعدیل مثبت سود تا پایان سال 97 را به سهامداران خود می‌دهد.

این هفته فشار فروش به دلیل عرضه اولیه با جذب نقدینگی بالا، بازار بورس را تهدید نمی‌کند و سایه ترس از بستن سهم‌ها برای رفتن به مجامع اتمام یافته است که همین موضوع، دلیل اصلی رشد شاخص می‌شود و گزارش‌های جذاب شرکت‌ها نیز مزید بر علت رشد شاخص در هفته پیش‌رو خواهد بود.

این در حالی است که برخی از معامله‌گران، در اظهار نظری کاملا متفاوت، معتقدند این هفته اوج برگزاری مجامع شرکت‌ها است و تعداد زیادی از نمادها جهت برگزاری مجمع سالانه متوقف هستند و بیشتر مربوط به نمادهای لیدر و تاثیرگذار گروه خودرو و کل بازار هستند.

از این‎رو، به نظر می‌رسد کم‌رمق‌ترین هفته از نظر حجم معاملات را شاهد باشیم و در عین حال بازار در انتظار برگشت بزرگان خواهد بود و به احتمال فراوان شاهد بازاری کم‌حجم و خنثی با تلرانس پایین خواهیم بود.

از نظر این عده، در این میان، گروه قند و شکر از گروه‎های پیشرو و مثبت بازار خواهند بود و گروه خودرو نیز در نبود لیدرهای گروه، هفته خوبی را سپری می‌کند.

گروه دیگری از اهالی بازار معتقدند، با توجه به توقف تعداد زیادی از نمادها شاهد بازار کم‌حجمی خواهیم بود. از سوی دیگر با توجه به آزاد شدن بخش عمده نقدینگی معامله‎گران خرد که به نماد پارس تزریق شده بود، به نظر می‎رسد این مبلغ به سایر نمادها تزریق شود.

از این رو معامله‌گران می‌گویند در صورتی که رخداد سیاسی غیرمنتظره‎ای نداشته باشیم، انتظار می‌رود هفته مثبتی در پیش داشته باشیم.

در حالی که گروه خودرو همچنان روند مثبت خود را این هفته نیز ادامه می‎دهد، شاخص کل نیز به نقطه‌ای رسیده است که هر چند موقت، برگشتی صعودی را تجربه خواهد کرد.

معامله‌گران، اهالی بازار و برخی از سهامداران، در مجموع برای بازار سرمایه در این هفته، روند نسبتا مثبتی متصور شده‌اند و معتقدند بازار مستعد بازگشت و صعود است. گروه فلزات، معدنی و پتروشیمی در اواخر اصلاح موج اول خود به سر می‌برند و سایه تحریم‎ها و دلار نیمایی در حال حاضر جزء موانع رشد سهام صادرات‌محور بازار به‌شمار می‎رود.

در این نظرسنجی این افراد مشارکت داشتند:
محمد مسلمی- علی شهریاری- پرویز خالقی- مجید مویدی- ابوالفضل ابراهیمی‌زاده- زهرا جباری- محمد حسینی- حسن امامی - عبدالمناف جلال‌پور- کاظم اسماعیلی- حامد حداد- پریسا کافی- سالار صفایی- ابراهیم سپیانی- مجید حق‌پرست- فرشاد طهماسبی- عباس مظاهری- جمشید فلاح- حسین عسگری- ابراهیم غلامی- احمد محمودی- پناه جعفری- لقمان یاوری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.