کد مطلب: ۳۰۷۴۶۲

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس؛ علت چیست؟

ریزش 5 هزار واحدی شاخص بورس؛ علت چیست؟

شاخص کل بورس در نیم ساعت اول جریان معاملات امروز با ریزش بیش از پنج هزار واحدی به کانال 190 هزار واحد وارد شد، چه شایعه‌ای باعث کاهش چشمگیر شاخص بورس شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز؛ هنوز نیم ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز سه‌شنبه ( دهم مهرماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران شاهد ریزش بیش از پنچ هزار واحدی شاخص کل و ورود به کانال 190 هزار واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وتجارت، وامید، وسینا، شپنا، وکار، ومعادن، سیستم، وبصادر، پارسیان، ما، پارس، خاذین، وسینا، قشرین، شیراز، وپست، کسرا، غدشت صفوف خرید تشکیل شده است و در سمت فروش شاراک، پکرمان، وبانک، پارسان، شسپا، حکشتی، شخارک، وپترو صفوف فروش هستند.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های « وامید، وتجارت، وبصادر، ونوین، وکار» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « فولاد، کگل، فملی، پارس، کچاد» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای « پارسان، فملی، شتران، فولاد، وغدیر» بوده است و نمادهای « وتجارت، وامید، وسینا، وبصادر، پارند » بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

مجید مویدی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل ریزش بیش از پنج هزار واحدی شاخص کل بورس در نیم ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: با ریزش قیمت سکه و دلار سهامداران تازه وارد که معمولا با دانش کم وارد بازار شدند معمولا بدون بررسی و تحلیل اقدام به خرید و فروش می‌کنند و تصور برخی این هست که شاخص بورس نیز چنین ریزشی خواهد داشت،

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما نکته اینجاست که برخی صنایع در بازار سرمایه همگام با دلار رشدی تجربه نکرده‌اند و میتوانند با فروکش کردن این جو همچنان مدار صعودی را ادامه دهند.

مویدی افزود: درحال حاضر جو منفی و هیجان کاذب بر بازار سرمایه حاکم است و به نظر می‌رسد که این جو فروکش کند و بازار به سمت تعادل پیش خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.