فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۸۶۴۵

کارنامه بازار سرمایه در روز نهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

پالایشی‌ها و نفتی‌ها بورس را احیا کردند

پالایشی‌ها و نفتی‌ها بورس را احیا کردند

پس از افت چهار روزه، شاخص کل امروز روند صعودی به خود گرفت. بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای پالایشی از جمله پارس، فملی، شخارک بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

پس از افت چهار روزه، شاخص کل بورس امروز روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در جریان معاملات امروز با رشد اندکی همراه شد و با رشد 334 واحدی از سطح 160 هزار واحدی گذشت.

در طول جریان معاملات امروز، نهم بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 128 هزار معامله به ارزش 462 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 607 هزار و 778 میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و نقتی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

همانطور که کارشناسان بورسی در پیش‌بینی هفتگی خود از بازار سرمایه در گفتگو به تجارت‌نیوز به پیشرو بودن گروه بانکی در هفته جاری اشاره کرده بودند، این گروه با معاملاتی به ارزش 69 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت بگیرد.

بورس تهران در ۹ بهمن ۱۳۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس معادن و وسایل ارتباطی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی و کاغذی بودند.

بورس تهران در ۹ بهمن ۱۳۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای پالایشی از جمله پارس، فملی، شخارک و فولاد و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، فارس و مبین بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 31 میلیارد تومان متعلق به نماد لوتوس و بیشترین عرضه نیز با 1.5 میلیارد تومان مربوط به نماد قشرین بود.

بورس تهران در ۹ بهمن ۱۳۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 5.8 واحدی در سطح 1914 واحد قرار گرفت که نمادهای زاگرس و مارون بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای میدکو و خراسان بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

زمزمه افزایش سرمایه 500 درصدی ایران خودرو باعث استقبال سهام‌داران بازار از این سهم شده است. با اینکه ایران‌خودرو در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود زیان چند هزار میلیاردی را به ثبت رساند اما سهام‌داران استقبال خوبی از این نماد به عمل آوردند.

شرکت‌های سیمانی هم به علت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد توجه فعالان بازار قرار گرفتند و معاملات جذابی را به خود اختصاص دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار