کد مطلب: ۳۸۹۴۰۲

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

ارزانی دلار با بورس چه می‌کند؟

ارزانی دلار با بورس چه می‌کند؟

افت شاخص و صف فروش‌هایی که در بازار به وجود آمده و حتی عرضه‌های اولیه‌ بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده، ناشی از رفتار هیجانی سهامداران بوده که به احتمال زیاد به زودی از بین می‌رود. بازار سهام نباید نگران کاهش قیمت دلار در بازار آزاد باشد.

قیمت دلار از پارامترهای مهم اقتصادی بوده که همیشه موتور محرک بازار سرمایه بوده است.

طی چند ماه اخیر قیمت دلار در بازار آزاد بیش از همیشه به نرخ نیما نزدیک شده و فعالان بازار با ترس از این موضوع که مبادا نرخ دلار نیمایی به سطحی پایین‌تر از نرخ دلار در بازار آزاد برسد دست به فروش‌های سهمگین زده و بازار سهام را با افت شاخص مواجه کرده‌اند.

همزمان با افت قیمت دلار و قرار گرفتن در کانال 11 هزار تومانی، بازار سهام با ریزش شدید شاخص همراه شد.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص تاثیر افت قیمت دلار در بازار آزاد بر بورس می‌گوید: دلار موثر در بازار سهام ، دلار نیمایی بوده که طی یک ماه اخیر دلار در بازار آزاد از 15 هزار تومان به حدود 11300 و 11400 رسیده، اما همزمان دلار نیمایی از 11 هزار تومان به حدود 11200 و 11300 تومان افزایش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: افت شاخص در روز گذشته که در بازار مشاهده کردیم صرفا ناشی از هیجان سهامداران بوده، به این دلیل که دلار نیمایی که پایه معاملات شرکت‌های بورسی ما بوده نه نتها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته است.

خادمی تاکید می‌کند: افت شاخص و صف فروش‌هایی که در بازار به وجود آمده و حتی عرضه‌های اولیه‌ بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده، ناشی از رفتار هیجانی سهامداران بوده که به احتمال زیاد به زودی از بین می‌رود. بازار سهام نباید نگران کاهش قیمت دلار در بازار آزاد باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.