فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۴۳۳۹۷

عملکرد بورس در ۹۹/۰۱/۲۶

ریزش شاخص بورس متوقف شد / کدام نمادها مانع از سقوط شاخص شدند؟

ریزش شاخص بورس متوقف شد / کدام نمادها مانع از سقوط شاخص شدند؟

اگرچه خبر عرضه اولیه شستا در ابتدای معاملات امروز موجب شکل گیری صف‌های سنگین فروش و ریزش شاخص شد اما در نهایت شاخص کل تغییر مسیر داد و مجددا رو به صعود گذاشت.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، همراه با خبر عرضه اولیه شستا که بامداد سه‌شنبه اعلام شد از ابتدای معاملات صف‌های سنگین فروش به منظور تامین نقدینگی لازم تشکیل و در نهایت موجب ریزش ۱۷۰۰ واحدی شاخص شد. اما در پایان معاملات شاخص کل موفق شد با رشد ۱۹۸۷ واحدی معادل ۰٫۳۱ درصد تغییر مسیر داده و به ۶۲۶ هزار و ۵۱۵ واحد برسد.

شاخص کل هم وزن در معاملات امروز نیز روند روز گذشته خود را حفظ کرد و با ریزش حدود ۵۱۳ واحدی (۰٫۲۴ درصدی) خود به کانال ۲۱۹ هزار و ۱۶۷ واحدی سقوط کرد.

سه نماد فارس، همراه و کگل به ترتیب با ۲۹۳۵، ۷۱۷ و ۶۵۷ واحد بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص داشتند و توانستند اثر منفی سه نماد فولاد، شپنا و شتران را که در ابتدای معاملات باعث ریزش شاخص شده بودند خنثی کنند.

همچنین در معاملات امروز گروه‌های شیمیایی، غذایی به جز قند برای دومین روز متوالی جزو برترین گروه‌های صنعت بودند که گروه رایانه‌ها در معاملات امروز جای خود را به فلزات اساسی داد.

تعداد معاملات امروز به یک میلیون و ۸۱ هزار می‌رسد که طی آن، پنج میلیارد و ۵۳۰ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۵٫۲ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد؛ درنتیجه ارزش بازار طی معاملات امروز به ۲۲۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.

261

262

263

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.