کد مطلب: ۴۵۷۶۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، دوشنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، دوشنبه چه می‌شود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاقاتی که در بازار امروز رخ داد، به نظر می‌رسد بازار مسیر خود را در جهت مثبت ادامه دهد. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو و سرمایه‌گذاری جزو گروه‌هایی هستند که می‌توانند به روند صعودی خود طی معاملات فردا نیز ادامه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سرمایه در اولین روز از معاملات بازار تیر ماه رشد ۳۰ هزار واحدی را ثبت کرد و وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار سهام فردا به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی بازار با شرایط فعلی و اخبار منتشر شده بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به قطعنامه آژانس اتمی و شرایط رکودی که به خاطر کرونا حاکم شده است گفت: این‌ها عوامل منفی‌ای هستند که می‌توانند موجب شوند تا روند بازار به سمت منفی شدن پیش‌ برود اما از سوی دیگر بازار با افزایش نرخ ارز مواجه است که علی رغم تحریم باعث رشد سودآوری شرکت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر شاهد افزایش نقدینگی هستیم، ارزش معاملات امروز در مقایسه با روز گذشته افزایش داشته، اما نکته منفی در بازار امروز این بود که خالص خرید حقیقی‌ها به نصف کاهش پیدا کرد که می‌تواند هشداری برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی عنوان کرد: در بازار امروز مقداری فشار فروش وجود داشت و افرادی که سود کردند در تلاش بودند تا مثل یک ماه قبل بازار، آن سود را از دست ندهند.

او بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در بازار امروز رخ داد، به نظر می‌رسد بازار همچنان مسیر خود را در جهت مثبت ادامه دهد. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو و سرمایه‌گذاری جزو گروه‌هایی هستند که می‌توانند به روند صعودی خود طی معاملات فردا نیز ادامه دهند، اگرچه به علت نزدیک شدن به صف مقاومتی اکثر سهم‌ها، فشار فروش می‌تواند بیشتر شود اما همچنان افزایش دلار عامل افزایشی در بازار است که از طرفی سبب این نگرانی می‌شود که در صورت شکست سقف مقاومتی تاریخی خود (۲۰ هزار تومان) می‌تواند به مرور بر معاملات بازار سرمایه تاثیر بگذارد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی بتواند همانگونه که گفته قیمت را در بازار ارز کنترل کند، بازار سرمایه می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد، در غیر این صورت تاثیر خوبی حداقل در کوتاه مدت بر بازار نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.