خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۲۳۸۰

واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز به مثبت شدن شاخص بورس

حقیقی‌ها چقدر در آینده بورس موثرند؟

حقیقی‌ها چقدر در آینده بورس موثرند؟

بازار سرمایه سرانجام سبزپوش شد. این در حالی است که در چها روز کاری متوالی، بازار حدود ۱۲ درصد ریخته بود ولی امروز بازار معاملات را با صف‌های خرید شروع کرد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۲٫۵ درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. البته افت ۳۶۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن حاکی از آن بود که کلیت بازار سهام جو مثبت را تجربه نکرده است.

بیشتر مخاطبان تجارت‌نیوز در واکنش به سبز شدن بازار این روند را امیدبخش ارزیابی کرده‌اند و معتقدند که نزولی شدن شاخص بازار در روزهای گذشته ناشی از هیجان‌‎زدگی تازه واردهای بازار است و با فروکش کردن این هیجان، دوباره شاخص رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که عرضه آبشاری سهام عدالت، اخبار متناقص در زمینه عرضه دارا دوم و فروش اوراق سلف نفتی روی منفی شدن شاخص بازار سرمایه در روزهای گذشته تاثیر داشته است. آنها همچنین به صف‌های سنگین فروش از سوی سهامداران خرد اشاره می‌کنند و می‌گویند که توالی ریزش شاخص، ترس حقیقی‌ها را برای از دست دادن دارایی‌شان تشدید کرده است.

در ادامه نظرات تحلیل برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در این باره می‌خوانید:

- «انشاالله بورس با قدرت برمیگرده و شاخص کل میره تا ۲۴۰۰ .. امروز قیافه فروشنده های سهام و دلالان ارز و سکه دیدنی بود.»

- «دوستان لطفا واقع بین باشید. در بازار سرمایه کارکردن با هیجان و عدم منطق قطعا شما را زمین می زند. اینکه امروز چند سهم بزرگ به صورت دستوری بالا رفت هیچ تضمینی برای تداوم ندارد. همچنان که ملاحظه می فرمایید شاخص کل هم وزن هنوز منفیه!!»

- «احسنت به شرفتان حقیقیها امروزه کاشتید پس باور کنید که اقتصاد به دست حقیقیها میچرخه اگه باهم متحد بشیم.امروز گل کاشتید فردا گلستان خواهیم کرد.»

- «بازار دستوری منفی شد و حالا هم دستوری مثبت شد! الان همه سهامداران حقیقی نیاز به جلب اعتماد دارند و وقت این جوسازی ها نیست!»

- «در اواخر هفته اینده چنان نقدینگی وارد بازار شود که همه کارشناسان را شگفت زده کند»

- «باید هشیار بود علت افزایش امروز ان هم درست یک روز مانده به واگذاری دارا دوم میتواند ناشی از آن باشد دولت قصد دارد مبنی واگذاری را قیمت مبنا پالایشی‌ها قرار دهد. با روند نزولی روزهای قبل که برایش عایدی نداشت اما با افزایش امروز سه شنبه به مراد خود میرسد.»

- «اونایی که دارن میگن عجله نکنید همونایی هستن که تو صف هستن و میخوان با سبک شدن صف ها زودتر بتونن سهم مورد نظرشون رو بخرن»

- «طبیعتا اونی که الان تو صف فملی فولاد وتجارت یا امثالهم هستش دوس نداره صف خریدش زیاد سنگین بشه تا بهش برسه»

- «موج ۵ صعودی پرشتاب و تند و تیز شروع شده. سهم ها قفل در صف خرید… تبریک به همه کسانی که صبر کردن و از ترسو ها خواهش میکنم به بورس برنگردند»

برای اطلاع بیشتر از وضعیت امروز بازار سرمایه گزارش پایان سبز بورس در روز درخشش شاخص‌سازها را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.