کد مطلب: ۴۸۵۶۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتقادهای شدید از قیمت‌گذاری جدید فولاد / توزیع رانت با سهام عدالت مردم!

انتقادهای شدید از قیمت‌گذاری جدید فولاد / توزیع رانت با سهام عدالت مردم!

اعلام قیمت‌گذاری جدید فولاد در بورس انتقادات تندی را به همراه داشته است. از عضو شورای عالی بورس گرفته تا کارشناسان بازار سهام و رئیس سازمان بورس هرکدام به نحوی از این تصمیم گلایه و از شائبه توزیع رانت با این تصمیم انتقاد کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعلام قیمت‌گذاری جدید فولاد در بورس انتقادات تندی را به همراه داشته است. از عضو شورای عالی بورس گرفته تا کارشناسان بازار سهام هرکدام به نحوی از این تصمیم گلایه و از شائبه توزیع رانت با این تصمیم انتقاد کرده‌اند.

شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس در توییتر نوشته است: «‏تصمیمات اقتصادی باید مبتنی بر منافع ملی باشد،مداخله درقیمت فولادو‌پتر‌شیمی دربورس کالا،ارزان فروشی خودرو،اجبارتخصیص ارزان ارزپتروشیمی هابه کالاهای غیر ضروری،افزایش کالای قاچاق بدلیل کنترل واردات و جدیدا زمزمه افزایش نرخ سودبانکی وضعیت رابدتر میکند،دولت تکلیف مردم وبورس رامشخص کند.»

نوید قدوسی، کارشناس بازار سهام هم توییت کرده است: «‏كي ميگه مديران كشور قانون مدار نيستند؟ اينها استاد طراحي مكانيسمهاي قانوني توزيع رانت هستند.»

‎مصطفی مصری‌پور هم توییت کرده است: «‏نتایج قیمت‌گذاری دستوری آرد، دارو، سویا و تخم مرغ جلوی چشم، ایشان است و دم خروس دلار 4200 تومانی هنوز بیرون! به ناگاه فکر قیمت گذاری فولاد افتاده اند. توزیع هزاران میلیارد رانت در سالهای 96 و 97 بس نبود؟»

نیما آگاهی، کارشناس بازارهای مالی هم در توییتر نوشته است: «‏می پرسند چرا خروج سرمایه از کشور؟جواب واضح است به خاطر نا اطمینانی های بیش از اندازه در اقتصاد ایران . برای یکماه اینده رویه مشخصی وجود ندارد . از یک طرف از آزادسازی قیمت ‎خودرو صحبت میشود و از طرف دیگر از دستوری کردن قیمت فولاد .»

علی فراهانی نیز توییت کرده است: «‏‎#بورس ‎#فولاد ‎#توسعه
حالا که بحث قیمتگذاری فولاد در بورس کالا و بخشش از جیب سهامداران هست، چون در پرتفوی بورسی اثرات رو میبینیم حساس شدیم.ولی میلیاردها منابع و منافع ملی(پرتفوی همه نسلها)از نفت و آب تا خاک و معدن و جنگل داره هر روز بی ارزش تر میشه، اما به این شدت حساس نیستیم.»

پیمان حدادی هم در توییتی نوشته است:
«‏تغییرقیمت‌ گذاری ‎#فولاد در ‎#بورس_کالا
جدا از اینکه از جیب صندوق های بازنشستگی و ‎#سهام_عدالت پول میره توی جیب ‎#دلال، هیچ اثری نداره

مثل قیمت ‎#خودرو و ‎#ارز ۴۲۰۰.گویا همیشه دلال ارجحیت داره به تولید کننده

به ‎#فساد دامن می‌زنند،بازار سیاه درست میکنند،بعد بگیر و ببند راه می اندازن»

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس هم در توییتی نوشت: «‏قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های بورسی، یعنی از جیب سهامدار برداشتن و به جیب واسطه‌ها ریختن. تجربه نشان داده که این‌گونه قیمت‌گذاری تاثیری در کنترل قیمت محصولات نهایی هم ندارد.»

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس نیز در گفتگویی با سنا گفت: قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا هیچ نتیجه مفیدی در بر نخواهد داشت و تنها به توزیع رانت در میان عده‌ای خاص منجر می‌شود و این اقدام تضییع حقوق ۵۰ میلیون سهامدار سهام عدالت است.

آخرین اخبار از بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.