خبر فوری:

کد مطلب: ۵۱۰۷۳۰

روند شاخص بورس در هفته پیش رو

روند شاخص بورس در هفته پیش رو

یک تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: هفته آینده شاهد شکل‌گیری روند محکم صعودی و نزولی نخواهیم بود و مسیری که طی چند هفته اخیر طی شده است را مجددا طی هفته آتی معاملات تجربه می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حامد ستاک، تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:‌ بازار‌هایی از قبیل ملک، ارز و سکه افق افزایشی پیش رو ندارند و بازار سهام با توجه به اینکه دارایی‌های مختلف را به نوعی نمایندگی می‌کند سرمایه‌گذاران فعال در آن هم چنین افقی را در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه چنین رویدادی، بازار به بهانه و دلایل مختلف از جمله فشار سهامداران خرد یا تغییرات جدید چند روز معاملاتی مثبت و چند روز دیگر منفی می‌شود.

به‌طور کلی بازار روند خاصی در سهام شاخص‌ساز به خود نگرفته است و از مقطعی مشخص قیمت‌ها در محدوده معینی در حال نوسان هستند اما نگاهی کلان حکایت از قدرت بیشتر شیب نزول دارد.

احتمالاتی که درخصوص گشایش‌‌های سیاسی وجود دارد باعث شد تصور فعالان بازار ارز بر این باشد که ممکن است دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ارز با دستی باز اقدام به مدیریت چنین بازاری کند.

اینکه تقاضای بزرگی در بازار ارز وجود ندارد باعث شد قیمت‌ها تحت تاثیر قرار نگیرند و طی چند وقت اخیر دلار در محدوده‌ای مشخص در حال نوسان است. در صورتی که گشایش‌های احتمالی به حقیقت بپیوندد می‌توان انتظار داشت قیمت‌ ارز کاهشی شود، در غیر این صورت شرایط متفاوت‌تری را تجربه خواهیم کرد.

رئیس جدید سازمان در ارائه برنامه‌های مدیریتی خود بر تعامل با فعالان بازار سرمایه تاکید کرده است، بنابراین‌ برگزاری جلسه با فعالان در راستای مدیریت بازار اتفاق خوشایندی ارزیابی می‌شود که می‌تواند به فرآیند کلی جریان معاملاتی بازار کمک کند. هفته آینده نیز شاهد شکل‌گیری روند محکم صعودی و نزولی نخواهیم بود و مسیری که طی چند هفته اخیر طی شده است را مجددا طی هفته آتی معاملات تجربه می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.