کد مطلب: ۵۱۲۴۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ پیش‌بینی از آینده بازارها / ثبات، نهایت سود در بازارها!

۵ پیش‌بینی از آینده بازارها / ثبات، نهایت سود در بازارها!

در هفته دوم بهمن ماه دلار با بیش از دو درصد بازدهی بیشترین بازدهی را داشت و بورس با منفی حدود سه درصد بیشترین ضرر را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرد. اما برای هفته بعد وضعیت بازارها چطور پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌بینی بازارها در هفته جدید را در زیر بخوانید:

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز: در دو هفته‌ای که دولت زمان دارد اصلاحیه را به مجلس بدهد، احتمالا دلار نوسان چندانی نداشته باشد تا زمانی که تکلیف لایحه بودجه مجلس مشخص شود. هفته آینده نیز فقط چهار روز ابتدایی بازار باز است که در همین مدت احتمالا نوسانات جزئی و حتی کاهشی در بازار ارز را شاهد باشیم.

سید محمود فضل آذر شربیانی،بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران: هفته آینده روند نوسان قیمت طلا آزاردهنده نیست. هر چه تولید واکسن کرونا افزایش و یافته‌های علمی دقیق‌تر می‌شود، انس جهانی طلا هم روند نزولی می‌گیرد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: به نوعی معاملات بورس فردا ادامه معاملات روز چهارشنبه است و به نظر می‌رسد روند نزولی بازار سهام همچنان ادامه دارد. شرایط بازار سهام برای برای افرادی که در سرمایه‌گذاری برنامه ندارد بسیار اذیت کننده است اما کسانی که در بازار سهام برنامه دارند و از سرمایه‌گذاری خود مطمئن هستند و به پول خود نیاز ندارند از بازار خارج نمی‌شوند و تجربه ثابت کرده است که بازار سهام برای صبوران سود خواهد داشت.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه: پیش‌بینی برخی از شرکت‌ها که به تازگی منتشر شده با واقعیت فاصله زیادی دارد و همچنین پیش‌بینی سود برخی از شرکت‌ها به صورت یک‌خطی منتشر می‌شود که اصلا درست نیست. این پیش‌بینی‌ها باید ساختار مشخصی داشته باشد و به نظرم اصلا نباید قطع می‌شد و الان نیز باید بهبود پیدا کند. بهتر است شرکت‌ها در پیش‌بینی سود ابهامات سال ۱۴۰۰ را مدنظر قرار دهند و بهتر است پیش‌بینی سودها در سناریوهای متعدد از جمله خوشبینانه و بدبینانه منتشر شود تا سهامداران بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. زیرا اگر پیش‌بینی سودها در سال جاری از سوی شرکت‌ها به هر دلیلی محقق نشود سهام این شرکت‌ها ریزش خواهد کرد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه: این روزها بیشتر از اینکه به دنبال مباخث فاندامنتال در بازار سرمایه باشیم باید به ریسک‌های سیستماتیک که به مباحث سیاسی مربوط می‌شود بیشتر توجه کنیم. دولتمردان در رابطه با بازار سهام اظهار نظرهای غیرکارشناسانه می‌کنند که در شرایط نوسانی فعلی بازار سهام این اظهار نظرها به روند نابسامان بورس دامن می‌زند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.