کد مطلب: ۵۶۳۲۴۷

شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل جلو زد / آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟

شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل جلو زد / آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۱٫۸ درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد شاخص کل هم‌وزن ۲٫۲ درصد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۱٫۸ درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد شاخص کل هم‌وزن ۲٫۲ درصد بود.

در این هفته در مجموع پنج روز معاملاتی هفته بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات روزانه هم ۵۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. رقمی که نسبت به هفته گذشته افتی دو درصدی داشت. این در حالی بود که میانگین مجموع ارزش معاملات هفته چهارم تیر ۱۴۰۰ با بیش از ۵ درصد رشد به ۶۵۵۱ میلیاردتومان رسید. در این هفته گروه‌های پالایشی، بانکی و کانه‌های فلزی عملکرد مثبتی داشتند. این در حالی بود که گروه فولاد و سیمان به دلیل ابلاغیه جنجالی اخیر با فشار عرضه مواجه شدند.

در حالی که در این هفته بازار سهام عملکردی تقریبا متعادل داشت، برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که هفته آینده بازار سهام روند مثبتی را خواهد داشت و شاخص کل احتمالا در کانال یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد قرار بگیرد و نسبت معاملات هم به نظر می‌رسد هفته آینده افزایش داشته باشد.

در ابتدای این هفته، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس اوراق بهادار، با ارسال نامه فوری‌ به وزارت نفت، از بیژن زنگنه خواست تا اطلاعات مربوط به خوراک و فراورده‌های شرکت‌های پالایشی برای سه‌ماهه آخر سال ۹۹ را اعلام کند تا مطابق اساسنامه، ۱۰ روز پس از انتشار آگهی مجمع عمومی سالانه این شرکت‌ها برگزار شود.

در این هفته همچنین عرضه اولیه «سپید» در بورس انجام شد. در این عرضه اولیه که هفتمین عرضه اولیه امسال بود هر نفر می‌توانست ۱۵۰ سهم در بازه قیمتی ۱۹۹۰ تا ۲۱۰۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ان شا الله بارفتن این دولت بازار بهترم میشه

  • ناشناس

    ادامه داره …

  • ناشناس

    ما که روند صعودی نمیبینیم

  • ناشناس

    کپشیر تو این قیمتها فرصت خریده نه فروش!
    یکی از جا ماندگان بازاره
    سهام با ارزشتنو مفت نفروشید!
    پر سود باشید انشاالله

  • ناشناس

    دوره ی نزولی و منفی شدن بورس گذشته. قیمت هر سهم به کف رسیده بود و اکنون در حال رشد و پرواز هست. بخصوص با آمدن دولت جدید بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد هر کشوری هست روی ریل حرکت رو به جلو و مثبت و افزایشی قرار گرفته . اگه تحریمها برداشته بشه که دیگه این حرکت بصورت پروازی خواهد بود و قیمت ارز، طلا ،سکه و زمین بصورت منفی و نزولی در سراشیبی خواهد افتاد‌ .

  • ناشناس

    خیر

    • ناشناس

      چرا صعود بورس ادامه نداره؟ بیسواد پرادعایی یا غیبگو

  • ناشناس

    همین عنوان خبر جواب خودشه یعنی چون شاخص هموزن از شاخص کل جلوزده پس نشون میده پولهای هوشمندی که با علم و تحلیل بوده اینبار وارد بورس شدن و دیگه نه از حباب خبریه و نه از ریزش

  • ناشناس

    به جای اینکه هر روز بگید صعودی شد یا نزولی…لطف کنیدپیگیری کنید چرا سود سهامداران دپرو به سجام نمیریزن چرا هنوز تو این اوضاع کرونا مردم رو روانه بانکها میکنن…مثلا میگن شاید خیلی ها نرن سودشونو بگیرن و به نفع شرکت ها تمام بشه…اخه درسته مردمی که اینقدر ضرر دادن سود هم نگیرن…سالهاست خیلی هو به دلیل نا اگاهی یا دسترسی نداشتن به بانکهای مورد نظر سودهاشون رو نگرفتن…سود سهامداران رو از اول تا همین الان باید بریزید به حساب سجامشون…

  • ناشناس

    چرا نظرات را منعکس نمیکنی بعضی بدون دلیل میگند بورس صعودی یا نزولی چاپ میکنی ولی یکی که دلیل و منطق میآره نه خوشت نمیآد مردم چیز یاد بگیرن و برای معاملات آگاه باشند