کد مطلب: ۵۷۵۰۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاقی مهم برای سهامداران شپنا، فولاد و سمگا

اتفاقی مهم برای سهامداران شپنا، فولاد و سمگا

در هفته‌ای که گذشت در مجموع در سه نماد فولاد، سمگا و شپنا شاهد ورود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقوقی بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران رشدی ۳٫۳ درصدی را به ثبت رساند. روند مثبت شاخص کل در حالی به ثبت رسید که وضعیت شاخص کل‌ هم‌وزن حتی بهتر هم بود. نماگر هم‌وزن بازار سهام با ثبت رشدی ۶٫۵ درصدی نشان داد که وضعیت نمادهای کوچک‌تر بورس هم رو به بهبود است.

یکی از شاخص‌هایی که نشان‌دهنده بهبود میزان حمایت از یک نماد است، ورود پول حقوقی است. در هفته گذشته مجموع ورود پول حقوقی به بازار روندی مثبت داشت که نشان می‌دهد حقوقی‌‎ها مجددا به دنبال حمایت از برخی نمادها هستند.

در هفته گذشته بیشترین ورود پول حقوقی در نماد فولاد اتفاق افتاد. این سهم که در پایان هفته در قیمت ۱۲۳۷ تومانی به کار خود پایان داد، شاهد ورود خالص بیش از ۱۸۱ میلیارد تومان پول حقوقی بوده است. فولاد در هفته گذشته بازدهی ۰٫۳ درصدی را به ثبت رساند و تقریبا بدون تغییر به کار خود پایان داد.

دیگر نمادی که شاهد ورود پول حقیقی خالص بود، سمگا بود. سمگا که این هفته را با بازدهی منفی به پایان رساند، توانست حدود ۱۷۵ میلیارد تومان پول حقوقی را جذب کند. این نماد اخیرا مدارک و مستندات افزایش سرمایه ۱۲۰ درصد خود را در کدال منتشر کرده است.

سومین شرکت از نظر ورود پول حقوقی در این هفته، پالایش نفت اصفهان بود. شپنا در این هفته شاهد ورود ۱۳۵ میلیارد تومان پول حقوقی خالص بود. عملکرد هفتگی شپنا هم البته بر خلاف دو نماد قبلی، بسیار مثبت بوده است. شپنا که در پایان روز چهارشنبه در قیمت ۱۴۹۹ تومانی بسته شد، بازدهی هفتگی ۳٫۶ درصدی را به سهامدارانش داده است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.