کد مطلب: ۵۹۲۶۰۶

به گزارش تجارت‌نیوز:

فشار فروش در بازار زیاد می‌شود / چه عواملی بورس را منفی کرد؟

فشار فروش در بازار زیاد می‌شود / چه عواملی بورس را منفی کرد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با ۳۵ هزار واحد منفی و ۲٫۵۷ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد قرار گرفت. بازار فردا چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه امروز در دومین روز معاملاتی باز هم با افت شاخص کل همراه شد و بیشتر گروه‌ها با روند منفی به کار خود پایان دادند. بورس در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت بازار سهام در روزهای آینده به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به ترس بسیار بالای سهامداران در سایه سکوت مدیران مربوطه، تابلو معاملات یک پارچه سرخ پوش شده است و بخش قابل توجهی از معامله‌گران زیان‌دیده اقدام به فروش فرار گونه از بازار کرده‌اند و تا زیان‌هایشان بیشتر از این نشود. علاوه براین بسیاری از کدها هم کال مارجین ( وضعیتی که میزان ضرر معاملات در بازار آتی از حد مجاز آن (۳۰ درصد وجه تضمین اولیه) بیشتر شده و اخطاریه افزایش وجه تضمین جبرانی صادر شده باشد) شده و درکنار ابطالی‌های صندوق‌ها به این صف پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌روید فشار فروش برای روزهای آینده در بازار بیشتر شود و برای بازگشت بازار دست‌کم دو موج قوی خرید را باید مشاهده کنیم که هنوز رخ نداده است.

شاخص منفی تا چه زمانی ادامه‌دار است؟

میرزایی در بخش دیگری گفت: ریزش بازار با وجود تمام ابهام‌ها درباره آینده برجام، در اختیار تصمیمات اقتصادی دولت است. افزایش نرخ‌های بهره در بازارهای پولی و بدهی موجب کاهش جذابیت P/E بورس شده است. بنابراین تا زمانی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم در سایر بازارها رویه فعلی (افزایش نرخ‌های بهره) را ادامه دهند نمی‌توان انتظار اقبال با ثبات معامله‌گران را به بازار سرمایه داشت. ممکن است این رویه تا به سر انجام رسیدن مذاکرات و باز شدن نسبی شریان‌های تبادلات ارزی با خارج از کشور ادامه داشته باشد.

کدام گروه‌ها آسیب بیشتری می‌بینند؟

این کارشناس بازار درباره گروه‌هایی که در وضعیت فعلی بازار بیشترین آسیب را دریافت می‌کنند گفت: گروه‌هایی که در مسیر صعودی ابتدای تابستان رشدهای خوبی رو ثبت کرده بودند و عمدتا نسبت اهرمی دلار بالایی داشتند می‌توانند مسیر اصلاحی و هیجانی سریعتری را در این ریزش دسته‌جمعی داشته باشند. البته که شرایط بنیادی، نحوه حمایت سهامداران عمده و میزان نقدشوندگی سهم نیز تاثیر گذار است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.