کد مطلب: ۶۲۳۶۶۹

پیش‌بینی بازارهای مالی / نزول قیمت‌ها در بازارهای مالی امروز ۱۳ بهمن

پیش‌بینی بازارهای مالی / نزول قیمت‌ها در بازارهای مالی امروز ۱۳ بهمن

در بازار امروز چهارشنبه قیمت‌ها در بازارهای مالی روند نزولی داشتند. شاخص بورس روند با ثباتی را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران از روز چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی خود را آغاز کرده و در نهایت روز گذشته وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد.

امروز نیز روند بازار کمی نوسانی بود اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بورس هفته آینده صعودی باشد.

چهارشنبه شاخص کل بورس پس از ۳۱واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۸ درصدی مواجه شد.

بورس صعودی می‌شود؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: هفته آینده و خصوصا روز شنبه بازار در نقاط تعادلی مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی تاکید می‌کند: معاملات هفته آینده به شکلی پیش می‌رود که شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی حفظ شود.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: باتوجه به حمایتی که حقوقی‌ها روی سهام بزرگ همانند فملی، فولاد و فارس دارند و شرایط بازار انتظار نزول و تغییر کانال شاخص را نمی‌توان داشت.

اشتیاقی توضیح می‌دهد: بازار تا روز دوشنبه هفته آینده متعادل می‌ماند و پس از آن روند افزایشی به خود می‌گیرد.

وی اظهار می‌کند: بازار هفته آینده بر اساس معاملات امروز پیش می‌رود، نباید انتظار افزایش زیادی داشت.

اخبار مهم برای بازار رمزارزها

جک دروسی، مدیرعامل سابق توئیتر اعلام کرده که راه‌اندازی ارز دیجیتال deim توسط متا یک اشتباه است و متا باید روی ارزهایی مانند بیت‌کوین تمرکز کند.

ویلی‌وو، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با بیت‌کوین گفت: «بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین بیش از ۵ ماه است که هولدر هستند و میانگین قیمت خرید این سرمایه‌گذاران محدوده ۴۰ هزار دلار است. من فکر می‌کنم این سرمایه‌گذاران حاضر نمی‌شوند با ضرر دارایی خود را بفروشند.»

دولت هند به تازگی مقررات مالیاتی را برای رمزارزها پیشنهاد کرده است. دارایی‌های دیجیتال با مالیات بر درآمد ۳۰ درصد مشمول مالیات می‌شوند.

تکنیکال

در نمودار چهار ساعته بیت‌کوین اندیکاتور مکدی در حال صدور سیگنال نزولی است و احتمالا بازار در کوتاه‌مدت نوسانی نزولی داشته باشد.

شاخص مقاومت نسبی روی عدد ۵۷ قرار دارد و به نظر می‌رسد این شاخص فعلا وضعیتی رنج دارد.

mfi که نشان دهنده ورود پول به بیت‌کوین است روندی صعودی به خود گرفته و روی عدد ۷۳ قرار دارد و این نشان می‌دهد پول ورودی به بیت‌کوین در حال افزایش است.

کاهش قیمت دلار قطعی است؟

اما آیا بازار ارز منتظر چنین کاهشی است؟ به گفته تحلیلگران، روند کاهشی قیمت دلار در دو روز گذشته تحت تاثیر سه عامل مهم بوده است. اول اخبار مثبتی که از مذاکرات وین شنیده می‌شود.

دومین عامل شروع پیک ششم کروناست که گفته می‌شود سبب شده بازار ارز تهران در مواجهه با سویه‌های قبلی ویروس کرونا مکانیزم کاهشی را در دستور کار خود قرار دهد.عامل سوم هم بهبود فضای سیاست خارجی کشور و افزایش فروش نفت است.

اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل موثر کنونی بر بازار ارز، اخباری است که از وین شنیده می‌شود. روز گذشته یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که توافق به مرحله نهایی رسیده و تهران باید تصیمیم نهایی را بگیرد.

امروز هم دقایقی قبل رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که شرایط برای رسیدن به توافق خوب و برد-برد آماده است. اخباری که نشان می‌دهد احتمالا مذاکرات هسته‌ای به نقطه مطلوبی رسیده است و ممکن است به زودی اخبار نهایی مذاکرات اعلام شود.

اما نکته مهم این است که بازار ارز هنوز امید چندانی به اخبار مذاکرات هسته‌ای ندارد. بیش از دو ماه است که دور جدید مذاکرات وین آغاز شده و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. بار قبل هم در خرداد ماه سال جاری و ققبل از اتمام دولت روحانی، اخبار مثبتی از مذاکرات شنیده شد که ادامه‌دار نبود اما باعث کاهش قیمت دلار شد.

postfull 00098

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.