کد مطلب: ۶۲۶۱۱۴

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۰ بهمن + ویدئو

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۲۰ بهمن + ویدئو

در بازارهای مالی امروز بورس به همراه قیمت دلار و طلا افزایش یافت. برخی از اخبار از مذاکرات در معاملات امروز اثرگذار بود و باعث مثبت شدن قیمت‌ها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازارهای مالی امروز بورس به همراه قیمت دلار و طلا افزایش یافت. برخی از اخبار از مذاکرات در معاملات امروز اثرگذار بود و باعث مثبت شدن قیمت‌ها شد.

نیکلاس مرتن، تحلیلگر بازار رمزارزها در مصاحبه‌ای به میزبانی datadash گفت: خزانه‌داران شرکت‌ها بسیار زودتر از آنچه فکر می‌کند وارد بازار رمزارزها می‌شوند.

این تحلیلگر عقیده دارد ورود شرکت‌ها به بازار رمزارز ورق را برمی‌گرداند و بازار دوباره صعودی می‌شود.

«ورود شرکت‌ها می‌تواند کاتالیزوری باشد که بازار را از اصلاحات اخیر نجات دهد.»

شرکت‌ها زمانی وارد بازارهای مالی می‌شوند که بتوانند زیر قیمت خرید کنند و به نظر می‌رسد قیمت‌های الان بازار رمزارزها تخفیف زیادی دارد.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی ارز دیجیتال دارند و کمیسیون بورس آمریکا با این موضوع مشکلی ندارد و برای همین احتمالا همین موضوع شرکت‌های دیگر را هم ترغیب به خرید می‌کند. به تازگی kpmG اتریوم و بیت‌کوین را به ترازنامه مالی خود اضافه کرده است و این نشانه خوبی برای بازار رمزارزها است.

پیش‌بینی قیمت دلار و طلا در روزهای مذاکرات

پوریا بختیاری و علی رئوفی، دو پژوهشگر و کارشناس اقتصادی معتقدند روند نزولی قیمت دلار طی روزهای اخیر ناپایدار است.

قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان دارد. اما در روزهای آینده ممکن است قیمت دلار متاثر از مذاکرات چه روندی را در پیش بگیرد؟

بختیاری در لایو تجارت‌نیوز گفت: قیمت منطقی دلار تا پایان امسال ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است و بالاتر از ۲۹ هزار تومان بعید است.

از نگاه او، نهایتا قیمت دلار به ۲۲ هزار تومان برسد و کمتر از این نمی‌توان اصلا متصور شد و اگر هم کمتر از این برسد ناپایدار خواهد بود.

علی رئوفی هم در لایو تجارت‌نیوز گفت: آنالیز آماری ما نشان می‌دهد به احتمال تنها ۱۵ درصد ممکن است قیمت دلار به زیر ۲۴ هزار تومان برسد. درباره نهایت قیمت دلار هم تنها به احتمال ۹ درصد ممکن است قیمت دلار به ۳۲ هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اما به احتمال ۹۰ درصد قیمت دلار تا انتهای امسال ۲۷ هزار تومان و تا انتهای سال بعد رقمی بین ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان خواهد بود.

بورس مثبت می‌شود

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: صنایع فلزی وضعیت خوبی دارند و اقبال سهامداران به گروه خودرویی بیشتر شده است. در نتیجه می‌توان انتظار داشت شاخص بورس تا پایان معاملات سبزپوش شود.

وی توضیح می‌دهد: حمایت‌های سنگین از سهام شاخص‌ساز بورسی به نوعی وضعیتی شبیه دستکاری قیمت یا حمایت دستوری به وجود آورده است.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: تاثیر سهام خرد را می‌توان روی شاخص هم‌وزن دید که آن‌ها هم در حال اصلاح یا کاهش قیمت هستند.

جیهانی تاکید می‌کند: توان بازارگردان‌های سهام شاخص‌ساز کاهش پیدا کرده و احتمالا این گروه وارد یک فضای اصلاحی یا خنثی شود. البته اگر حمایت سنگینی از طرف صندوق توسعه و دیگر مجموعه‌های حمایتی انجام نشود.

وی با اشاره به مذاکرات وین می‌گوید: انتظار داریم که وابستگی بازار سرمایه نسبت به اخبار سیاسی کمتر شود. اما فضای مالی و رفتاری نشان می‌دهد که این اخبار می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار داشته باشد.

آخرین اخبار بازارهای مالی را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.