فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۷۹۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ بهمن / بورس متعادل می‌شود؟

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ بهمن / بورس متعادل می‌شود؟

بورس این هفته معاملات خود را نوسانی را شروع کرد و روز دوشنبه نیز شاخص رشد هفت هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۳۴۹ واحدی رسید. به گفته کارشناسان، بازار همچنان نوسانی می‌ماند. امروز بورس صعودی می‌شود یا نزولی؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس روز دوشنبه بیش از هفت هزار واحد رشد کرد. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که این رشد نمی‌تواند پایدار باشد؛ چراکه هنوز ابهامات سیاسی و اقتصادی کشور برطرف نشده است.

اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر می‌شود که می‌تواند روی بورس تاثیر مثبت داشته باشد. بر همین اساس علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت روز سه‌شنبه در توئیتی و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم ها نوشت: «رفع واقعی تحریم‌ها یعنی بهره‌مندی ⁧‫ایران‬⁩ از منافع اقتصادی قابل اتکاء و پایدار. بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است. راستی‌آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ است.»

از سوی دیگر نتیجه مثبت مذاکرات عامل کاهش نرخ دلار است. دلار به طور مستقیم روی بورس اثر می‌گذارد؛ بنابراین کاهش نرخ دلار مساوی با افت کوتاه مدت و رشد بازار در بلند مدت است.

همچنین کاهش تحریم‌ها، افزایش صادرات را در پی دارد که این موضوع سود شرکت‌های فعال در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

مسیر بورس مشخص می‌شود؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی اظهار می‌کند: بورس امروز همانند روزهای اخیر نوسانی خواهد بود. یعنی برخی گروه‌ها مثبت و گروه‌های دیگر منفی می‌ماند. بازار سرمایه در انتظار اخبار برجام و نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۱ است تا سمت‌وسوی خود را پیدا کند.

کاویان عبداللهی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: به نظر می‌رسد با ادامه یافتن تعادل در بورس، چهارشنبه نیز معاملات نوسانی را در بازار شاهد باشیم.

مجتبی دیبا، کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: اگر تعادل بازار در روزهای آینده همچنان ادامه یابد، به نظر می‎‌رسد حرکتی U شکل در بازار شکل بگیرد؛ به این معنا که پس از کف سازی، روند صعودی بازار آغاز خواهد شد. در مجموع به نظر می‌رسد تعادل، اصل جدا ناپذیر از معاملات روز چهارشنبه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.