خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۱۵۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان (اینفوگرافیک)

بورس این هفته در مقایسه با هفته گذشته کمتر از یک درصد رشد کرد. به گفته کارشناسان، بازار افت یا رشد عمیقی را تجربه نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این هفته شاخص کل بورس رشد ۰٫۴۳ درصدی را تجربه کرد و به سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.

بازارهای مالی دنیا و کامودیتی‌ها به خصوص نفت این هفته تحت الشعاع جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفتند. رشد قیمت در بازار کامودیتی‌ها به خصوص نفت بسیار زیاد بود.

همچنین مذاکرات و احیای برجام نیز در صدر اخبار سیاسی قرار دارد که هر اتفاقی در آن می‌تواند بر روی بازار سرمایه ایران تاثیرگذار باشد.

بامداد پنجشنبه رئیس‌‌جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد. طبق گزارش‌های خبری نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. پوتین دلیل این حمله را خطرات امنیتی اوکراین در سایه ناتو اعلام کرده و جنگ را گزینه‌ای تنها برای مقابله با این تهدید‌ها عنوان کرده است.

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید: به ما اتهام می‌زنند که می‌خواهید بمب اتم بسازید. موضع ایران در ‌مذاکرات ‌‌مشخص است و همه گفتگوها برای برداشته شدن تحریم‌ها است. مذاکرات برای این است که راستی‌آزمایی شود و از سوی دیگر تضمینی وجود داشته باشد که دوباره این اتفاق نیفتد. ایران تابع قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این موضوع را به اثبات رسانده؛ اما باوجود سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌ها، در زمینه هسته‌ای نه تنها به ما کمک نکردند؛ بلکه مانع نیز شدند و به ما اتهام می‌زنند که می‌خواهید بمب اتم بسازید.

به گفته کارشناسان امیدها نسبت به متعادل بودن بورس افزایش پیدا کرده است.

دوم اسفند

برای پیش‌بینی وضعیت بازارها در سال ۱۴۰۱ می‌توانید در اولین وبینار تخصصی تجارت‌نیوز با موضوع «بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱» شرکت کنید. برای ثبت‌نام در این وبینار اینجا را کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.