خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۴۸۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا فروش سرخابی‌ها کم بود؟

چرا فروش سرخابی‌ها کم بود؟

در دو روز اول پذیره‌نویسی ۶۰ میلیارد تومان از سهام باشگاه استقلال و ۶۸ میلیارد تومان از سهام باشگاه پرسپولیس فروخته شد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مشارکت در این پذیره‌نویسی در مقایسه با سایر پذیره‌نویسی‌ها کمتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یکشنبه پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس در فرابورس آغاز شد.

بر همین اساس خریداران سهام باشگاه پرسپولیس باید به ازای هر سهم ۳۳۸ تومان و برای باشگاه استقلال ۲۹۱ تومان به ازای هر سهم پرداخت کردند. حداکثر سهام قابل خرید برای متقاضیان سهام پرسپولیس ۸۸۵ سهم و برای استقلال ۱۰۳۰ سهم است. همچنین حداکثر مبلغ خرید ۳۰۰ هزار تومان است.

در مجموع در روزهای شنبه و یکشنبه حجم خرید در نماد استقلالح۱ به ۲۰۸,۵۳۰,۲۲۱ سهم رسید. پرسپولیس نیز با نماد پرسپولیسح۱ تعداد ۲۰۲,۴۲۳,۱۶۸ سهم فروخت.

فروش سرخابی‌ها کم بود؟

مقایسه آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که میزان مشارکت در پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس در مقایسه با پذیره‌نویسی قبل کمتر بوده است.

آذرماه امسال تجلیح با روش سرخابی‌ها در فرابورس پذیره نویسی شد. تنها در دو روز ۹۳۲ میلیارد تومان سهام فروخته شد. نکته مهم اینجاست که این شرکت وجود نداشت و قرار بود تاسیس شود.

بخش عمده‌ای از کارشناسان عدم استقبال از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها را ناشی از قیمت‌گذاری نادرست و عدم شفافیت صورت مالی‌ها می‌دانند. تنها چند کارشناس معتقدند که این عدم استقبال ناشی از بی‌اعتمادی سهامداران به بورس است.

میانگین نظرات فعالان بورس نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از شرکت کنندگان در پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس هواداران این دو تیم بوده‌اند.

طرفداری با سهامداری فرق دارد

فعالان بورسی در فضای مجازی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و نوشتند:

«طی ۲روز فقط ۱۲۸ میلیارد تومان سهام استقلال و پرسپولیس فروخته شده که تا رقم ۷۰۰میلیارد تومان که مد نظر دولت هست فاصله زیادی داره. اشتباه دولت این بود که سهامداری رو با طرفداری اشتباه گرفت وفکر کرد سرخابی ها با هر قیمتی عرضه بشن، مردم در کسری از ثانیه همه سهام رو جارو می کنن.»

«سهامداری یعنی اینکه سهام ارزشمند بخری نه اینکه به عشق تیمت پولتو دور بریزی»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.