کد مطلب: ۶۳۵۳۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دامنه نوسان تغییر می‌کند؟

دامنه نوسان تغییر می‌کند؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بورس‌های کالایی می‌گوید: مهم‌ترین ویژگی‌بورس کالا شفافیت معاملات و قیمت‌هاست، تمامی محصولات قابل عرضه باید در بورس کالا عرضه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی در آیین رونمایی از تابلوی معاملات قراردادهای آتی در بورس انرژی با اشاره به افزایش قیمت گاز در بازارهای جهانی توضیح می‌دهد: اگر برای قیمت گاز صنایع سقف گذاشته نمیشد و فرمولی که پیش از این وجود داشت، ادامه پیدا می‌کرد قیمت گاز صنایع ۲۰ هزار تومان میشد.

عشقی می‌گوید: ما در سازمان بورس و شرکت بورس انرژی سعی داریم که نیاز شرکت‌ها را به واسطه ابزارهای متنوع مرتفع سازیم.

وی اضافه می‌کند: یکی از مشکلات اساسی به بحث هوشمندسازی و بستر ابزارهای معاملاتی مشتقه باز می‌گردد، که باید توسعه پیدا کنند.

رئیس سازمان بورس ادامه می‌دهد: در راستای به‌روز رسانی مقررات و قوانینی که در حوزه کالایی پیگیری خواهیم داشت. زیرا اکنون ذی‌نفعان بازار سرمایه بخش عمده‌ای از مردم کشور هستند.

عشقی می‌گوید: امیدواریم به راه‌اندازی معاملات آتی در بورس انرژی به عنوان مرجع حوزه انرژی در سطح منطقه تبدیل شویم.

وی در ادامه در خصوص آخرین تصمیمات به منظور افزایش دامنه نوسان، توضیح می‌دهد: درحال حاضر مصوبه قطعی هیئت مدیره سازمان در رابطه با تغییرات دامنه نوسان مشخص نیست، اما برنامه سازمان برای سال آتی افزایش تدریجی دامنه نوسان است، ناگفته نماد اجرای چنین مسئله مهمی بستگی به شرایط بازاردارد و زمان نهایی آن منوط به مصوبه هیئت مدیره سازمان خواهد بود.

عشقی در پایان درباره سهام عدالت اظهار می‌کند: بر اساس آمار تا کنون بیش از ۹۵ درصد از سود سهامداران سهام عدالت به حساب شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده، امید می‌رود که سر موقع پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.