کد مطلب: ۶۳۵۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان (اینفوگرافیک)

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۵.۲۴ درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان، بازار هفته آینده صعودی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در هفته‌ی اخیر بیش از پنج درصد رشد کرد. اغلب کارشناسان عقیده دارند که شاخص در آخرین هفته اسفند ماه صعودی می‌ماند.

سه عامل باعث شد که شاخص به محدوده یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد برسد. نخست برجام و احتمال توافق بود.

سعید خطیب‌زاده در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی به نقل از انریکه مورا درخصوص بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوارم که این اتفاق به زودی بیفتد.

رشد قیمت نفت و کامودیتی‌ها

در پی جنگ روسیه و اوکراین قیمت کامودیتی‌ها رشد چشمگیری را داشت. این مسئله نیز به نوبه خود بر روی بورس ایران و در نتیجه رشد شاخص کل تاثیرگذار بود. پالایشی‌ها با خبر نفت ۱۳۰ دلاری رشد کردند و نماد‌های این گروه نیز که از تاثیرگذارترین نماد‌ها بر روی شاخص کل هستند، سبزپوش شدند و با صف‌های خرید رو به رو شدند.

همچنین قیمت نفت برنت ۱۳۹ دلار را نیز لمس کرد و رکورد ۱۴ ساله را شکست؛ بنابراین رشد قیمت نفت و سبزپوشی گروه پالایشی از یک سو و رشد قیمت سایر کامودیتی‌ها از سوی دیگر توانست بر افزایش و جهش شاخص کل در هفته جاری کمک کند.

حذف مشروط ارز ۴۲۰۰ تومانی

پس از گذشت سه سال ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس حذف شود. این خبر نیز باعث شد تا گروه غذایی و دارویی یک دست سبزپوش شوند و در نتیجه این گروه‌ها نیز تاثیر مثبتی بر شاخص کل داشتند. هر چند که شاید تاثیر نماد‌های این دو گروه بر روی شاخص کل بسیار کمتر از تاثیر نماد‌های گروه خودرویی، بانکی و پالایشی بود.

به گفته کارشناسان امیدها نسبت به روند صعودی بورس افزایش یافته است.

21

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.